hoe internet te beveiligen voor kinderen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter sitas
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sitas

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2001
Hallo,
Wij hebben sinds kort kabel internet dus mijn dochter mag nu op haar account naar een paar sites. Ik heb deze op haar bureaublad gezet samen met de Krowser (een kindvriendlijke browser). Echter ik zie nu als ze op start klikt ze wel alle programma's te zien krijgt die bij mijn account horen. Kan ik deze bij haar weghalen? Of hoe maak ik het voor haar veilig om te internetten zonder dat ik bang hoef te zijn dat ze iets schokkends ziet...niet dat wij zelf iets schokkends erop hebben maar je weet maar nooit met internet. Ik heb mijn account wel beveiligd nu met een wachtwoord. Maar ik wil eigelijk niet dat alle programma's ook bij haar account staan....
Groetjes Sita

Welke Windows heb je Sita?

In XP is er veel te doen qua beveiliging. Je kunt tot op het kleinste mapje regelen waar je dochter wel en niet in kan.
Maar......neem eerst de zoekfunctie van Helpmij en gebruik de woorden beveiliging en rechten.
User Elisa.
Daarin vertel ik een andere moeder hoe en wat.

Mocht je het niet kunnen vinden geef dan een berichtje.
Later in de nacht heb ik meer tijd.

Koop het blad tips & trucs van deze maand .
daarin staat precies hoe je dit kunt doen.

sucses oentje11

hoe in windows XP aparte mapjes te beveiligen?

Kan ik ook een apart mapje beveiligen met een wachtwoord?
B.V. een mapje bij onze foto's?
Groetjes Sita

Ja dat kan. Dan moet je delen uitschakelen.
Ik zit in Spanje en hoop dat iemand anders je verder helpt. Dit gaat alleen op als je XP hebt.

Groetjes Elisa

hoe delen uit te schakelen?

Hoe kan ik dit doen? Waar staat dit?
Gr.Sita

Rechtsklik op een map. Je krijgt dan bij eigenschappen delen. Ook staat er 'meer informatie over delen'. Daar kun je de mogelijkheden zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan