Hoe IP achterhalen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PiepsoDJ

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Het komt hier thuis vaak voor dat we een nieuw apparaat op ons (draadloos)netwerk aansluiten. In dit bericht neem ik even als voorbeeld de Linksys PrintServer.

Het apparaat is aangesloten, lampjes branden, alles werkt prima! :D
Maar nu wil ik graag inloggen op de webconfiguratie van de Linksys PrintServer, en dan komt het probleem: Hoe weet ik welk IP de Linksys PrintServer heeft?? Ik zou het op de router moeten kunnen zien, maar die laat alleen alle DHCP connecties zien :(

Heeft Windows een functie waarmee ik een IP range kan instellen en dat die dan opzoek gaat naar apparaten in die range?? Een andere oplossing is natuurlijk ook prima!

Het zou wel moeten kunnen, want als ik de Linksys PrintServer de CD gebruik gaat die software opzoek naar de PrintServer en die vind hem ook op IP: 10.0.0.7

Maar hoe kan ik dit zelf doen zonder die software??
Want een hoop andere apparaten hebben niet zo'n fijne software die het netwerk afzoekt :(

In de opdrachtprompt ipconfig /all, en http://10.0.0.7 in explorer al gebruikt?

Dat is geen antwoord op mijn vraag, ik weet het IP adres van mijn PrintServer al. Die heb ik verkregen door software van linksys die mijn netwerk afscant opzoek naar de PrintServer. Maar stel dat ik die software niet had gehad, hoe zou ik er dan achter kunnen komen?

Mag je die vraag wel eens doornemen, je vraagt naar een tool in windows of iets anders?:confused:

Tuurlijk vind de sotware van Linksys die router, dat is toch zijn vaste IP adres.

Je hebt daar altijd software voor nodig, dat heeft windows standaard niet, kijk hier maar even aan de onderkant van die site, en nog gratis ook, speciaal voor Nederlanders.

Mag je die vraag wel eens doornemen, je vraagt naar een tool in windows of iets anders?:confused:

Tuurlijk vind de sotware van Linksys die router, dat is toch zijn vaste IP adres.

Je hebt daar altijd software voor nodig, dat heeft windows standaard niet, kijk hier maar even aan de onderkant van die site, en nog gratis ook, speciaal voor Nederlanders.

Hey kijk!
Dat is precies wat ik zocht :)
Hartstikke bedankt :D

Edit:
Stom van mij dat ik zelf niet eerst op "network scanner" heb gezocht op google, sorry :o

Zelf heb ik nog even gezocht en ik vond dit programma, deze is wat mooier en uitgebreider naar mijn mening.
http://www.softperfect.com/products/networkscanner/

Laatst bewerkt:
zet dan ff een vinkje dat je probleem is opgelost!:D

dan zijn de moderators ook weer blij:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan