Hoe ip-adres NAS instellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arno2504

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2008
Hallo,

Ik heb een Externe harddisk die zowel via usb als LAN aan te sluiten is. Ik wil hem via LAN aansluiten, maar ik weet niet hoe ik achter het ip-adres van dat ding kan komen, of een nieuw ip-adres kan instellen. Ik heb alleen het MAC-adres. Ik heb er een nieuwe harddisk in gezet, en deze geformatteerd als FAT32, dus dat kan het probleem niet zijn.
Iemand een suggestie?

bvd. Gr Arno

wat voor merk heb je? heb er zelf 2 thuis staan..

normaal zit er software of iets dergerlijks bij als ik type en merk weet kan ik er namelijk even wat meer mee

Het is een merkloos ding die ik via ebay gekocht heb (2 jaar geleden) ik heb hem heel lang niet gebruikt omdat de schijf die erin zat kapot ging. Ik heb er nu een nieuwe schijf in gedaan. Alle boekjes die erbij zaten ben ik kwijt, dus ik ben nu op zoek naar een foefje om het ding toch in te stellen.
Het is hetzelfde ding als waar dit artikel over gaat:

http://icablog.org/2007/01/landisk-network-drives/

Wat je kunt doen is het volgende:
Als ik ervan uit mag gaan dat je de NAS nu bedraad hebt aangesloten aan je thuisnetwerk en je ook je pc is aangesloten (bedraad of draadloos) op je thuisnetwerk, dan kun je o.b.v. het MAC-adres een foefje uithalen om tóch bij de website te kunnen komen van het apparaat.

Voorbeeld:
Mijn router heeft mac-adres: 00-1c-10-c1-73-fe
Mijn computer heeft als ip-adres: 192.168.2.100
Ik maak een snelkoppeling op mijn bureaublad naar cmd /k arp -s 192.168.2.99 00-1c-10-c1-73-fe
Indien XP: Gewoon dubbelklikken op de snelkoppeling. Indien Vista/W7: Rechtsklikken op de snelkoppeling en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren".
Zodra uitgevoerd kan ik via http://192.168.2.99 bij de website van mijn router komen.
Zodra de aanpassingen gedaan zijn, haal ik in het nog geopende CMD-venster de ARP vermelding weer weg:
arp -d 192.168.2.99

Bovenstaande natuurlijk aanpassen aan jouw (thuisnetwerk-)omstandigheden.

Succes,

Tijs.

weet je het ip adres van de nas?
dan ga je daarheen en kun je hem instellen.. dus http://ip.ip.ip.ip

mocht je dat niet weten log je in in je router en kijk je naar de attached devices...
mocht dat niet werken ga je naar start > uitvoeren > cmd invullen en dan enter > ipconfig/all

dan krijg je je eigen ip te zien en die van je router
dan probeer je gewoon de opvolgende nummers.. .2 .3 .4 enz dan pakt hij hem meestal wel als je dhcp ingeschakeld hebt

Ik heb verder nog even voor je gekeken, maar bij de fabrikant is er (behalve firmware uit 2008) niets rechtstreeks te downloaden voor de NS347. (Algemeen verkooppraatje m.b.t. je apparaat: hier).
Wat je (als het verhaal uit mijn vorige posting niet werkt) kunt proberen is of je m.b.v. Landisk NetTool het apparaat kunt vinden in je netwerk én aanpassingen kunt doen.

Succes,

Tijs.

PS: Het lijkt erop dat de handleiding hier te downloaden is! :)

Tijs.

Ik had hem zelf inmiddels ook gevonden :D
En dankzij de handleiding is het gelukt. Iedereen super bedankt :thumb:

Fijn dat het gelukt is! :)

Graag nog even klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan