Hoe is met mijn geheugen ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

P.de Gast

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2000
Beste forummers!

Simpel vraagje denk ik...

Wat is het verschil tussen deze twee interne geheugens?

Geheugensnelheid: 667 MHz ( PC2-5300 ) & 800 MHz ( PC2-6400 )
(beiden: Kingston ValueRAM geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM 240-pins - DDR2)

Ik heb er nu een (ik citeer) 1024 Mbyte DDR-II RAM 667 inzitten en volgens de beschrijving van de pc kan er tot 8 GB in.
Verder is de processor een:
AMD Athlon 64 x 2 4800 Dual Core

Kan ik een van de twee geheugens (zonder problemen) plaatsen of zie ik iets over het hoofd?

Vol verwachting...

Groet
PdG

welke vista of xp heb je?
32bit of 64 bit

de 32 bit versie's kunnen maar tot 3 GB

Hallo _emile_,

Da's lekker snel !

Volgens Configuratiescherm/systeem:
Is het een 32-bits besturingssysteem en het draait onder Vista.

Maar de beschrijving zegt:
AMD Athlon™64 X2 4800+ Dual Core with Hyper-Transport and QuantiSpeed, Socket AM2, Arctic Cooling Super silent cooling solution

Tot 3 G?
(2x 1500 ???)

Laatst bewerkt:
Hallo _emile_,

Da's lekker snel !

Volgens Configuratiescherm/systeem:
Is het een 32-bits besturingssysteem en het draait onder Vista.

Maar de beschrijving zegt:
AMD Athlon™64 X2 4800+ Dual Core with Hyper-Transport and QuantiSpeed, Socket AM2, Arctic Cooling Super silent cooling solution

Tot 3 G?
(2x 1500 ???)

je hebt een 64 bit processor, en als je dus meer geheugen wilt, zul je moeten overgaan op vista 64 bit besturingsysteem.

2x 1500 is mogelijk, maar omdat je al 1000 ehbt. kan je ook 1x 1000 die heb je al + 1 x 2000.

als je 800mhz geheugen wilt, dan moet je alles wel gelijk vervangen anders gaat de vlieger niet op.

als je 1x 667mhz hebt, en je doet er 800 mhz bij dan klokt zichzelf dat terug naar 667.

Dan kun je er beter 4 x 1gb inzetten, maak je nog gebruik van dual channel tenminste als het moederbord dat ondersteunt of 2 x 1gb en 2 x 512mb

Aha........:shocked:

Dus ik heb een 64 bits processor en een 32 bits besturingssysteem?
Is dat logisch? (om de pc zo te bouwen ipv met een 64 bits besturingssysteem?)

Ik zal jullie maar wat meer info geven:
Tis een PC van de Lidl....
http://www.targa.nl/index.jsp?SID=0&NAV=236&DOC=&PAGE=1968&PCAT=2&PROD=364&PTUBE=10&PARAMS=undefined&PARAMS2=undefined&SPCAREA=undefined

overgaan op vista 64 bit besturingsysteem
Is dat een kwestie van upgraden op de Windows site?
En zitten daar nog nadelige gevolgen aan?
(ik denk aan xp--->Vista met alle gevolgen van drivers etc etc.)

Bedankt voor jullie reacties :thumb:

Laatst bewerkt:
Alweer een paar stappen verder...:

Hier meer info omtrent de processor:
http://www.targa.nl/index.jsp?SID=0&NAV=236&DOC=&PAGE=1963&PCAT=2&PROD=364&PTUBE=10&PARAMS=undefined&PARAMS2=undefined&SPCAREA=undefined

En hier lees ik toch ook een en ander over die 64 bits.....:

• AMD64 performance offers leading 32-bit performance for today and 64-bit capability for the applications of tomorrow.

• Future-proof! Simultaneous 32 and 64-bit performance and full compatibility with Windows Vista™.

Maar ik kan niet plaatsen of ik nu wel of niet die 4 GB geheugens erin kwijt kan en dat het dan ook werkt.....:o

Iemand?

En voor wat betreft dat upgraden, daar ben ik ook uit:
http://www.microsoft.com/netherlands/windows/products/windowsvista/buyorupgrade/windowsanytimeupgrade/compare.mspx#toolbox

Als ik het goed begrijp is het wel mogelijk en tevens beter om ook het besturingsysteem naar 64 Bits te brengen..:
http://www.microsoft.com/netherlands/windows/products/windowsvista/editions/64bit.mspx

Kan iemand bevestigen of ik het goed begrijp ?

Alvast bedankt,

Peter

Alweer een paar stappen verder...:

Hier meer info omtrent de processor:
http://www.targa.nl/index.jsp?SID=0&NAV=236&DOC=&PAGE=1963&PCAT=2&PROD=364&PTUBE=10&PARAMS=undefined&PARAMS2=undefined&SPCAREA=undefined

En hier lees ik toch ook een en ander over die 64 bits.....:

• AMD64 performance offers leading 32-bit performance for today and 64-bit capability for the applications of tomorrow.

• Future-proof! Simultaneous 32 and 64-bit performance and full compatibility with Windows Vista™.

Maar ik kan niet plaatsen of ik nu wel of niet die 4 GB geheugens erin kwijt kan en dat het dan ook werkt.....:o

Iemand?

En voor wat betreft dat upgraden, daar ben ik ook uit:
http://www.microsoft.com/netherlands/windows/products/windowsvista/buyorupgrade/windowsanytimeupgrade/compare.mspx#toolbox

Als ik het goed begrijp is het wel mogelijk en tevens beter om ook het besturingsysteem naar 64 Bits te brengen..:
http://www.microsoft.com/netherlands/windows/products/windowsvista/editions/64bit.mspx

Kan iemand bevestigen of ik het goed begrijp ?

Alvast bedankt,

Peter

zoals ik al zei, kan je met 64bit versie's over de 3GB werkgeheugen gaan ja.

het verschil is om en nabij 11% sneller in 64 bit. dan niet naar het werkgeheugen gekeken natuurlijk.

maar om daar nou een hele nieuew vista voor te kopen zou ik niet doen.
daarom zou ik als ik jouw was voor dat 667mhz geheugen gaan. lekkere goedkope oplossing.

ik zefl heb op dit moment ook 64bit processor en 4gb geheugen erin zitten,

zonde van die 1gb maar een nieuewe vista koop ik niet.

het is dus een afweging die je moet gaan maken.

Okay,

Nog een 2 vraagjes:

-Waar staat dat "pc 4200 / pc 5300 tot pc 9200" voor?
-Waneer ik 2x2 GB aanschaf, klokt i dan van 1 van de 2 rams één GB terug?
(of is het beter om naast de 2 x 1 GB die er nu inzit, 2 x 512 (of 2x1---> voor in de toekeomst)) bij te zetten?

Wederom bedankt voor jouw reactie.

Okay,

Nog een 2 vraagjes:

-Waar staat dat "pc 4200 / pc 5300 tot pc 9200" voor?
-Waneer ik 2x2 GB aanschaf, klokt i dan van 1 van de 2 rams één GB terug?
(of is het beter om naast de 2 x 1 GB die er nu inzit, 2 x 512 (of 2x1---> voor in de toekeomst)) bij te zetten?

Wederom bedankt voor jouw reactie.

PCxxxx bepaald de snelheid van het geheugen.
PC6400 = 800Mhz
PC5300 = 667Mhz
e.v. Als je googled kan je zo zien hoe snel wat is...

Je kan beter 2x2GB kopen van hetzelfde type dat er nu in zit. En je oude eruit halen en je nieuwe erin doen. Als je dan een keer vista 64bit kan krijgen voor weinig druk je die 2x1gb erbij en dan heb je 6gb geheugen ;)

Dank !

Dus als mijn Processor zegt:
AMD Athlon™64 X2 4800+ Dual Core with Hyper-Transport and QuantiSpeed, Socket AM2

Dan MOET ik er ook 4800 DDR in stoppen, of mag dit ook 9200 zijn?

Dank !

Dus als mijn Processor zegt:
AMD Athlon™64 X2 4800+ Dual Core with Hyper-Transport and QuantiSpeed, Socket AM2

Dan MOET ik er ook 4800 DDR in stoppen, of mag dit ook 9200 zijn?

nee dat 4800+ staat er helemaal los van. is gewoon het type nummer van het merk amd

bij de specificaties van je moederbord staat hoe snel het geheugen maximaal kan zijn

bijvoorbeeld 800mhz.

dan is dat het snelste wat je op je moederbord kan stoppen

Bedankt voor de uitleg ....:thumb:

Ik ben er uit!
Bestelling geplaatst.

Deze gaat op slot!

Groet
Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan