• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wimaatje

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2006
Bekijk bijlage Periode13-1.rarHallo Forumleden,

In het bijgevoegde bestand is zomaar een fout geslopen, in het periodeblad worden de uren van de laatste week niet goed opgeteld.
De doordeweekse uren zouden er 25 moeten zijn en de zat, en zon, ieder 5, wat is hier mis gegaan? Ik gebruik het bestand iedere maand en pas alleen de datums aan en voeg indien nodig rijen toe.
Van die formules snap ik niet zoveel, kan iemand het foutje misschien voor mij herstellen, ik zou je erg dankbaar zijn want ik kom er zelf niet uit, en heb het volgende week weer nodig.

Bij voorbaat dank

Wilma

Bekijk bijlage 114967In het bijgevoegde bestand is zomaar een fout geslopen, in het periodeblad worden de uren van de laatste week niet goed opgeteld.
De laatste week is week 52, daarin staan alleen uren in het bereik E6:E173, het totaal daarvan is 840 en dat is juist.
Je zult dus wel iets anders bedoelen, maar wat???
Omschrijf je vraag DUIDELIJK aub.

Laatst bewerkt:
Wimaatje

Kijk eens naar de datum van de zaterdag in week 52.

Dit is 01-01-2010. Dit lijkt mij sterk aangezien de dag ervoor 31-12-2010.
Vul hier de juiste datum in het de berekening zal goed lopen.

Ik zie nu dat je het blad Periode 13 bedoelt, maar ik zie daar geen enkele week staan.

Ik zie nu dat je het blad Periode 13 bedoelt, maar ik zie daar geen enkele week staan.

Ja, op het blad periode 13 worden alle uren van alle weken bij elkaar opgeteld, dat ging altijd goed. Maar nu de laatste keer klopt het totaal van week 52 niet meer, van de andere weken gewoon nog wel.
Het heeft met datum niks te maken, ik gebruik het bestand al door alle jaren heen zonder dat ik dit probleem kreeg.
Hoop dat het zo duidelijk is

Met vriendelijke groet

Wilma

Wimaatje

Kijk eens naar de datum van de zaterdag in week 52.

Dit is 01-01-2010. Dit lijkt mij sterk aangezien de dag ervoor 31-12-2010.
Vul hier de juiste datum in het de berekening zal goed lopen.

Ik gebruik dit bestand al jaren op deze manier en het gaat altijd goed, dat heeft met de datum niks te maken.

Groet Wilma

Wilma ;) , na 31/12/2010 komt 1/01/2011 en daarna 2/01/2011 respectievelijk zaterdag en zondag .
1/01/2010 was een vrijdag 2/01/2010 was een zaterdag .

Ik moet binnen een drietal weken dat ook tegen mijn collega planner zeggen , die heeft begin januari alles van december in met het nieuwe jaar .

In bijlage je bestandje met aangepaste 1/1/2011 en 2/1/2011 .

Ik zou zeggen prettige feestdagen :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wilma,

Er wordt gekeken naar de weekdagen en je kunt je voorstellen dat 01-01-2010 een andere dag is als 01-01-2011.
Bij mij helpt het dus namelijk wel. Probeer het gewoon eens, maar als je het beter weet dan wacht je gewoon op een ander antwoord. :d:d

Wilma, kijk eens in post #3.

hier geeft Gelens jou al de oplossing voor je probleem.

Code:
Ik gebruik dit bestand al jaren op deze manier en het gaat altijd goed, dat heeft met de datum niks te maken.

dan kan best zo zijn, maar in jouw voorbeeld is dit in ieder geval wel het probleem.

ik heb de datums gewijzigd (en een totaal berekend in de gele cellen).

01-01-2010 gewijzigd in 01-01-2011.

dan wordt de formule weekdag (wel juist berekend) zie voorbeeld.

Niet eigenwijs zijn, ik heb hem getest (is te groot om te plaatsen) => toch geplaatst.

Laat je weten of je de mening van Gelens deelt?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Wimaatje,
besef je wel dat je in het blad "Periode 13" in kolom E vanaf E6 per persoon een optelling maakt ,
maar dat je daarna de bedragen uit de G- en H-kolom aftrekt ?

E6 eindigt op: -G6-H6 (dus de somvan de optelling min 5 euro) = 35 - 5 = 30 euro.
F6 eindigt op: -G7-H7 (......................idem.......................) = 35 - 5 = 30 euro.
enz.

Excel maakt dus geen fout, maar de vraag is of in E6 en onderliggende cellen wel de berekening gemaakt wordt die je wenst! Kijk daar maar eens goed naar.

Laatst bewerkt:
Wilma,

Er wordt gekeken naar de weekdagen en je kunt je voorstellen dat 01-01-2010 een andere dag is als 01-01-2011.
Bij mij helpt het dus namelijk wel. Probeer het gewoon eens, maar als je het beter weet dan wacht je gewoon op een ander antwoord. :d:d

Sorry Gelens, je had toch wel gelijk. Bedankt

Wilma ;) , na 31/12/2010 komt 1/01/2011 en daarna 2/01/2011 respectievelijk zaterdag en zondag .
1/01/2010 was een vrijdag 2/01/2010 was een zaterdag .

Ik moet binnen een drietal weken dat ook tegen mijn collega planner zeggen , die heeft begin januari alles van december in met het nieuwe jaar .

In bijlage je bestandje met aangepaste 1/1/2011 en 2/1/2011 .

Ik zou zeggen prettige feestdagen :thumb:

Heyy Trucker

Ja, dat is jou bestand en ik ben blij dat je me nu ook weer uit de trubbels helpt, je krijgt van mij een dikke knuffel.
Wat moeten we nu zonder mensen zoals jij, hartelijk dank.

Groet Wilma en ook fijne feestdagen

Laatst bewerkt:
Bekijk bijlage 114967Hallo Forumleden,

In het bijgevoegde bestand is zomaar een fout geslopen, in het periodeblad worden de uren van de laatste week niet goed opgeteld.
De doordeweekse uren zouden er 25 moeten zijn en de zat, en zon, ieder 5, wat is hier mis gegaan? Ik gebruik het bestand iedere maand en pas alleen de datums aan en voeg indien nodig rijen toe.
Van die formules snap ik niet zoveel, kan iemand het foutje misschien voor mij herstellen, ik zou je erg dankbaar zijn want ik kom er zelf niet uit, en heb het volgende week weer nodig.

Bij voorbaat dank

Wilma

Wilma, kijk eens in post #3.

hier geeft Gelens jou al de oplossing voor je probleem.

Code:

dan kan best zo zijn, maar in jouw voorbeeld is dit in ieder geval wel het probleem.

ik heb de datums gewijzigd (en een totaal berekend in de gele cellen).

01-01-2010 gewijzigd in 01-01-2011.

dan wordt de formule weekdag (wel juist berekend) zie voorbeeld.

Niet eigenwijs zijn, ik heb hem getest (is te groot om te plaatsen) => toch geplaatst.

Laat je weten of je de mening van Gelens deelt?

Ja, sorry, jullie hebben gelijk bedankt eigenwijs is ook wijs ha ha

toch nog een vraag

Toch nog even een vraag, kan iemand mij dan precies uitleggen waar ik die datum dan kan aanpassen, ik denk in die formule maar ik kan daar geen datums vinden. Sorry, voor jullie is het misschien gesneden koek, maar niet voor mij. Ik heb jullie aangepaste bestanden al vergeleken met de oude, maar ik krijg het niet uitgevogeld, hoop dat jullie willen helpen.

Bij voorbaat dank,

Groet Wilma :(

Wilma , hoe zet je de datums in je tabbladen ? Neen nu tabblad " week52 " je begint boven aan bij cel C6 tot cel C27 typ je de datum 27/12/2010 en daarna sleep je die met de vulgreep of typ je die manueel ?
In cel C126 kom je bij 1 januari 2011 , de formulles hoeven niet gewijzigd te worden , enkel is Excel zo dom dat je hem zelf mmoet aangeven dat je na 31/12/2010 de datum 1/01/2011 wil zien staan .
We zouden nu ook kunnen kijken of het voor jouw niet eenvoudiger is om de eerste maandag van een week ( periode ) te bepalen en dit dan via datum formules in je tabbladen aan te passen > een soort sjabloom maken waar je enkel het weeknummer invult en de rest automatisch gaat , ook het wijzigen van de tabbladnaam enz .

Beste Trucker,

Ik vul de goede datum in en dan met kopieren en plakken, en zo verder voor iedere dag.
Bedoel je dat met vulgreep? Ja, ik ben echt een leek hoor.
Is het mogelijk om het probleem van die datum op te lossen zo dat ik daar niet meer tegen aan loop?

Bedankt alvast

Groet Wilma

Even een aanvulling, Ik geloof dat ik het nu pas heb begrepen wat jullie bedoelden met die datum aanpassen, als ik dus op die cel c126 ga staan dan zie ik boven in de formulebalk staan 01-01-2011, is het die datum die ik dus had moeten aanpassen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan