• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
klopt :thumb:

als je zelf de problemen oplost, onthoud je de oplossing beter.

perfect Wilma, dat je dit zelf oppakt.

Wilma , kijk in kolom C wat daar nu staat ook heb ik een lichte wijziging aangebracht in cel J1:K1 daar heb ik de celeigenschappen op " Week" standaard gezet , als je op de cel klikt zie je enkel het weeknummer staan en toch saat er week + nummer .het jaar heb ik de cel ernaast gezet .
De formule die in kolom C staat berekent nu de juiste datum ook al overlap je van jaar .

Bijlagen

Trucker10 dat is helemaal handig, bedankt namens een collega trucker. Ook Oeldere bedankt voor je hulp.

Ik denk dat ik me toch eens meer moet verdiepen in excel, als ik zie wat jullie allemaal zomaar kunnen oplossen dan is er voor mij nog veel te leren.

Fijn weekend en nogmaals bedankt

Groet Wilma

Trucker10

Hallo Trucker,

In het laatste door jou aangepaste bestand ben je kennelijk de aanpassing vergeten voor week 51, ik heb toen de formule uit een andere week ( ze leken allemaal hetzelfde ) gekopieerd en geplakt in de formulebalk van week 51 maar dan worden de weekend uren van die week bij de normale uren geteld.
De rest werkt goed.
Kun je mij misschien uitleggen hoe ik dat kan aanpassen?

B.v.d. Groet Wilma

Wilma , je kan de volledige rijen selecteren ( rij 6 tot rij 173 ) deze kopieren en plakken in de andere tabbladen .
De formule lijkt hetzelfde enkel het laatste cijfer die de dag bepaald is anders .
hier is de formule voor maandag
=DATUM(JAAR(VANDAAG());1;1)+7*$J$1-WEEKDAG(DATUM(JAAR(VANDAAG());1;1);2)+1
de formule voor dinsdag ziet er dan zo uit
=DATUM(JAAR(VANDAAG());1;1)+7*$J$1-WEEKDAG(DATUM(JAAR(VANDAAG());1;1);2)+2
voor woensdag is dat dan +3 , donderdag = +4 , vrijdag is +5 , zaterdag is +6 en de zondag is dat +7 .
Het zijn sloebers die Belgische truckers dat ze een weekje vergeten :thumb:

(Het zijn sloebers die Belgische truckers dat ze een weekje vergeten )

Ha haha, valt wel mee, je mag blij zijn dat je mijn altzheimer gehalte niet hebt.:D

Het is opgelost, hou je truckkie tussen de lijntjes, en wederom hartelijk dank.:thumb:

Groet Wilma

Ha haha, valt wel mee, je mag blij zijn dat je mijn altzheimer gehalte niet hebt.:D

Het is opgelost, hou je truckkie tussen de lijntjes, en wederom hartelijk dank.:thumb:

Groet Wilma
Nu weet ik het terug waar ik het opgelopen heb dat ..... , dju wa was het nu weer :p
Ik probeer om hem tussen de lijntjes te houden en zeker als ik op Nederlandse wegen dobber ( verleden week Postel - Schijndel dan via Eindhoven naar Liège ( Voor de Nederlanders Luik ) .
Groeten .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan