Hoe kan dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus abc †

Meubilair
Lid geworden
12 feb 2004
Berichten
5.555
Mijn zus woont in het buitenland en e-mailt mij altijd vanaf haar werk.
Sinds een week ontvang ik de mail die zij naar mijn provider stuurt niet meer, terwijl ik mijn andere mail wel goed ontvang. Zij gebruikt het goede adres en alle mail die zij naar anderen in Nederland stuurt, komt wel goed aan. Berichten die ze mij stuurt komen ook niet bij haar terug met foutmelding.

Mail die ze naar mijn Hotmailadres stuurt komt wel goed aan.

Wie heeft enig idee hoe dit kan komen?

O ja, ik heb ook al gekeken of ik haar niet per ongeluk bij geblokkeerde afzenders heb gezet, maar dat is niet het geval.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
in jouw vraag liggen ook een heleboel antwoorden opgesloten, zodat ik mij de reactie van je provider wel voor kan stellen :

1. jij ontvangt alle mail behalve van je zus, conclusie : er is niets mis met jouw mailontvanger.................

2. jouw zus stuurt mail naar Jan en alleman en al die mail komt aan, behalve aan jou gerichte mail, conclusie : er is niets mis met haar mailverzending...............

3. wat gebeurt er als jij naar haar mailt (en zij jou daarna "antwoordt" middels "mail beantwoorden" ?
 
heb je haar email mischien per ongeluk geblokkeerd?
het is idd heel belangrijk dat ze je naam goed heeft staan een puntje of cijfer verkeerd en het lukt niet
maikel
 
wat maikel schrijft is ook nog een optie :

jij hebt heel per ongeluk haar mailverzending als ongewenst aangevinkt, zodat toekomstige berichten van haar als afzender jou niet kunnen bereiken.
 
Dat adres is wel goed; dat gebruikt ze al jaren.
Ik heb haar een mailtje gestuurd om dit nog eens te controleren. Daar had ik beide adressen in gezet, zodat ze er alleen meer op hoefde te klikken. Van die twee mails kwam alleen die via Hotmail aan.

Guus.
 
Geplaatst door gast0225
wat maikel schrijft is ook nog een optie :

jij hebt heel per ongeluk haar mailverzending als ongewenst aangevinkt, zodat toekomstige berichten van haar als afzender jou niet kunnen bereiken.

Heb ik al naar gekeken, maar dat is het niet.

Guus.
 
Kan het niet zijn dat je firewall een deuntje meeblaast ? Stel dat de provider van haar werk een of andere cookie meestuurt waarop jouw firewall "aanslaat".......? (onwaarschijnlijk ja / nee ?)
 
Lijkt me niet.
Ik herinner me wel dat er een paar maanden geleden ook zoiets aan de hand was. Toen kwam de mail met een vertraging van een of twee dagen aan.
Maar dit is nu al een week zo.


Guus.
 
dan moet ik echt even passen al zou ik toch sterk blijven zoeken in de richting van een "persoonlijke" blokkade en geen algemeen probleem (gelet op het probleemloos kunnen mailen naar andere adressen...........)
 
Wat als zij naar een van je aliassen mailt ? (Desnoods even aanmaken als je er nog geen hebt)

Die aliassen zijn serieuze mailadressen vergeven door je provider en geregeld door je provider, kortom, een mailtje naar een van je aliassen "loopt" via dezelfde routing als het huidige probleemadres. Komt die mail op je alias wel aan dan weet je voor 99,99 procent zeker dat er een blokkade op haar emailadres zit v.w.b. jouw ontvangst.
 
DAT gaan we eens proberen.
Helaas kan ik je maandag het resultaat pas melden.

Nogmaals bedankt.

Guus.
 
Dit zijn toch de meer interessante en bijzondere problemen. Als het heel anders blijkt te zijn dan dat we nu vermoeden, leren we er allemaal weer wat van............

We wachten 't af............
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan