Hoe kan dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

john ross

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 jan 2006
Hoi,

Ik heb mijn p4 cpu (2.66gz/533fsb)

http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SL6QA

vervangen door deze (3.2ghz/800fsb)

http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SL6WG

De eerste was overclockt naar 3.14ghz(157*20) dus dacht ik als ik een cpu plaats
die standaard op 3.2ghz draait en een fsb van 200 i.pv. 133 dan zijn de benchmark resultaten en mn fsp in games zeker hetzelfde en zelfs ietsje hoger.
Maar dit is het geval niet want als ik 3dmark03 draai is het resultaat met de eerste
cpu 12399 en met de 2de cpu komt die uit op 9354.

Kan er mij iemand zeggen hoe dit kan,ik begrijp er geen snars van!

groetjes Jan

Laatst bewerkt:
Heb je na de cpu inbouwen geen herinstall gedaan? dan moet je dat altijd eerst doen.

Als je Windows Taakbeheer opent (Ctrl-Alt-Del), en bij "prestaties" kijkt, zie je dan 2 aktieve cores bij je CPU?

Inderdaad,
ik zie twee actieve cores maar het probleem is
dat mijn mobo hypertreading niet ondersteunt dus moet ik dit enabed of desabled zetten in mijn bios?

groetjes

Heeft het dan wel zin om een HT processor op je bord te monteren als dat niet ondersteund wordt?
Je zal dus nooit het volle potentieel van die snellere CPU kunnen gebruiken.

Arcticjoe

mij is het te doen om die 3.2ghz en 800fsb i.p.v. 2.66ghz en 533fsb.
die ht is bijkomend.

Hij zou toch moeten beter werken denk ik,of niet?

groetjes

De resultaten en prestaties van de pc hebben uiteraard niet alleen te maken met de processor en zeker niet de score in 3dmark.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat als in de bios de mogelijkheid aanwezig is om hyperthreading aan dan wel uit te zetten het moederbord geen HT ondersteunt.
Wat is het merk en type van je moederbord en hoeveel geheugen heb je erin zitten (dual channel?)

[edit]Bovendien je twee vragen samengevoegd, het zijn dezelfde vragen, kunnen dus ook prima in één topic[/edit]

Laatst bewerkt:
bedankt voor de reactie maestro12

mijn mobo is deze

http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=2158

dus wel degelijk versie 2 ZONDER HT

en 1gb ram (2*512mb) in dual channel

en idd in mijn bios kan ik ht in of uitschakelen als die cpu(3.2ghz/800fsb/ht) erin zit,met mijn andere cpu(2.66/533fsb/zonder ht) heb ik die mogelijkheid niet.

(Die 2de vraag heb ik gesteld op een andere manier omdat er niemand reageerde)

Ik zou graag een antwoord weten dus help mij aub

bedankt voor de reactie maestro12

mijn mobo is deze

http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Overview.aspx?ProductID=2158

dus wel degelijk versie 2 ZONDER HT

en 1gb ram (2*512mb) in dual channel

en idd in mijn bios kan ik ht in of uitschakelen als die cpu(3.2ghz/800fsb/ht) erin zit,met mijn andere cpu(2.66/533fsb/zonder ht) heb ik die mogelijkheid niet.

(Die 2de vraag heb ik gesteld op een andere manier omdat er niemand reageerde)

Ik zou graag een antwoord weten dus help mij aub

Dan ben jij of ik blind want in de info van het moederbord van je eigen link hierboven staat toch duidelijk dit:

Supports 800MHz FSB Intel® Pentium® 4 Processor with HT Technology & Intel® Extreme Graphics Engine 2

ja dat weet ik maar reeds bij het opstarten van xp zie ik dat het systeem trager werkt

waarom staat er bij versie 1 dat ht ondersteunt word en
bij versie 2 niet.

Volgens ik kan zien is dat het enige veschil tss de 2 moederborden!

Zo kunnen we uren heen en weer blijven schrijven, beetje zinloos.

In jouw eigen link naar de Rev 2 versie staat heel duidelijk: Supports 800MHz FSB Intel® Pentium® 4 Processor with HT Technology

Makkelijker dan dat is het toch niet!!!!!

tot daar aan toe,
die discussie laten we in de midden.

maar daarmee weet ik nog altijd niet hoe het komt dat hij trager werkt dan die 2.66ghz cpu

Waar maak je dat trager uit op?
Reset voor de grap de bios eens een keertje en kijk of de nieuwe cpu goed herkend wordt.

reeds bij het opstarten wanneer het logo verschijnt vanwindows xp gebeurt dit in schokken wat normaal gezien vloeiend gebeurt.En dan die benchmark 3dmark03 en in een game zijn mijn frames per seconde lager dan normaal,soms dropt ie naar 10 fps.
dmark03 is misschien niet betrouwbaar maar die fps liegen er toch niet om he.
Ik heb reeds een nieuwe install geprobeerd maar hij blijft trager reageren dan hij zou moeten.
De bios heb ik ook al gereset en daar word hij correct herkent

Welk en hoeveel geheugen heb je?
Hoe is in de bios de FSB ingesteld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan