Hoe kan een windows bestand zo groot worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Ik heb een c-schijf (80Gb) voor de software, en een d-schijf (250Gb) voor de data. Op c staat behalve de besturingssoftware niet zo veel en toch is 47Gb al bezet. Via een tooltje dat ik hier aangereikt kreeg kan ik zien wat er allemaal op c staat, en als ik het niet verkeerd zie neemt dat nvidia gebeuren 36Gb in beslag. Dit komt mij zo vreemd voor en ik vraag mij af of het wel klopt.

C:
4.574 mb documents and settings
2.625 mb windows
2.559 mb (files)
1.887 mb recycler
1.529 mb program files
36.764 mb Nvidia

0 kb config.Msi
0 kb System volume info (acces denied)
0 kb temp

Dat is dan samen zeker ca. 47 Gb en dan zou het moeten kloppen. Of niet???

Wat staat er allemaal in die Nvidia map dan ?

Ik zie het al. Bij Nvidia moet het 36.764 kb zijn! Maar dit maakt het raadsel voor mij alleen maar groter. Nu heb ik via eigenschappen elke map op C bekeken en kom op het volgende:
C:
Config.Msi = 0
Documents and settings = 3,59 Gb
NVIDIA = 36,2 Mb
program files = 1,8 Gb
temp = 396 kb
Windows = 2.07 Gb

Er is dus op C nog geen 10 Gb gebruikt maar er wordt aangegeven:
C: beschikbaar 36,2 Gb > Totale grootte 74,5 Gb.
Waar is dan de overige ca.28Gb gebleven?? Of zit ik er weer helemaal naast:confused:

Soms kan het komen omdat je teveel ruimte laat innemen door systeemherstel. Dit kan je aanpassen door naar start,alle programma's,bureau-accessoires,systeemwerkset,systeemherstel,instellingen van systeemherstel,instellingen,doe de schuifbalk naar links en bevestig met toepassen en ok. Ik raad je aan om eens een schijdefragmentatie te doen en schijfopruiming vind je allebei terug ook onder systeemwerkset. Heel groot is dat niet die 36 mb. (komt meestal ook dat je .net op je moet hebben).

Die schuif bij systeemherstel staat op maximum. 12% = 9157 MB. Dan blijf ik toch nog nog ruimte missen.

Met schijfopruiming kan je ook via tabblad "meer opties" alle herstelputen opruimen behalve de laatste.

Hoe groot is je virtueel geheugen, en hoeveel ram geheugen heb je ?

Ik moest even zoeken naar het virtueel geheugen, maar dat is 3070 Mb.
RAM is 1024Mb.

Virtueel geheugen is het ook niet.

Dit al gedaan:
Met schijfopruiming kan je ook via tabblad "meer opties" alle herstelputen opruimen behalve de laatste.

Dat was het Jozo!! Nu: totale grootte 74,5Gb - Beschikbaar 64,3 Gb. Dat ziet er een stuk gezonder uit! Ik vond dit zo vreemd, maar nu is het wel duidelijk. Bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan