hoe kan het beeldscherm los?

Status
Niet open voor verdere reacties.

henryy

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2003
wie kan me zeggen hoe het beeldscherm los te halen van een Toshiba Satellite, oud model? Van onder of juist vanaf het toetsenbord? Ik heb nu van alles los maar de aansluiting voor het beeld scherm kan ik niet traceren. Kan iemand me helpen met dit knutselproject? Bedankt vast!

ik krijg een beeld over het halve scherm dat met enig wrikken aan het beeldscherm soms weer terugkwam; het schijnt een losse stekker of een gebroken draadboom te zijn volgens "deskundigen". Of heb je een ander idee?

Hallo

Een t.f.t. scherm is in feite fysisch opgebouwd uit 2 delen , onderste en bovenste helft.

Meestal zijn ze verbonden d.m.v. drukverbindingen , sporadisch d.m.v. foliedunne "flatcable" , die gekleefd zijn.

Soms zijn deze schermen gemonteerd d.m.v. schroeven , de gaatjes zijn dan gecamoufllerd d.m.v. afdekkapjes.

Uit kostoverwegingen , gaat men echter meer over op klikverbindingen die niet bedoeld zijn om terug te openen.

Mits het nodige "m.c. gyverwerk" , kun je deze soms met weinige schade openen.

Een duidelijke foto zou natuurlijk veen giswerk uitsluiten.

Peter

bedankt vdkp en de anderen ook; ik maak alles maar weer vast en probeer dan het scherm van elkaar te trekken op zoek naar de losse tft verbinding.

ik voeg een foto bij van het beeld zols het nu is. Het beeld lijkt wel totaal verlicht maar de datastroom is afgeknepen blijkbaar voor de bovenste helft.
Nu zitten er twee stootrubbertjes boven aan het beeldscherm; maar daaronder zijn geen schroeven. Hoe krijg ik het dan open? Tafelmes eronder en wrikken? Goede raad graag!

Bijlagen

• toshiba scherm 2 deze.jpg
    toshiba scherm 2 deze.jpg
    48,3 KB · Weergaven: 66
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan