hoe kan iemand gebruik maken van mij verbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dreamin

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2005
Hoi,

Ik heb een adsl verbinding met een limit aan nationaal traffic 20 gb en internationaal traffic van 2 gb. Een jaar lang ben ik amper over de 2 gb van internationaal geweest. Sinds kort ben ik er ruimschoots overheen gegaan...7,5 gb en heeft mij dus voor een extra rekening gezorgd van 125 euro. Ik heb vaak emule aan staan maar die staat standaard op nationaal en blokkeert internationaal. Ik heb ook veel spyware & trojan protectors. Zelf heb ik het gevoel dat iemand gebruik maakt van mijn internetlijn. Hoe kan ik dit zien?

Alvast bedankt!

Dreamin

Nee dus. (Want dan had een buurman via jouw verbinding kunnen internetten.)

Wat het dan wel is?
Ik weet niets van 'national c.q. international traffic'.

Als je opstart kun je dan niet ergens in je biosscherm kijken of er een ander ipadres gebruikmaakt van je lijn?

Het lijkt me niet mogelijk.
Je moet je router configureren op je eigen ip-adres. Bovendien, hoe zou iemand dat moeten doen als er geen draadloze mogelijkheid is.
Ik denk dat je het in een andere hoek moet zoeken.

Geplaatst door dreamin
Hoi,

Ik heb een adsl verbinding met een limit aan nationaal traffic 20 gb en internationaal traffic van 2 gb. Een jaar lang ben ik amper over de 2 gb van internationaal geweest. Sinds kort ben ik er ruimschoots overheen gegaan...7,5 gb en heeft mij dus voor een extra rekening gezorgd van 125 euro. Ik heb vaak emule aan staan maar die staat standaard op nationaal en blokkeert internationaal. Ik heb ook veel spyware & trojan protectors. Zelf heb ik het gevoel dat iemand gebruik maakt van mijn internetlijn. Hoe kan ik dit zien?

Alvast bedankt!

Dreamin

Wie is je provider en welk abbo heb je ?

Hai,

Ik ben op dit moment woonachtig in Portugal. Ik heb bij sapo.pt een 512/128 verbinding.

Groetjes,

Dreamin

Ik heb zelf trouwens het gevoel alsof opeens meer pagina's internationaal zijn. Ik doe precies dezelfde dingen als een half jaar geleden. Ik heb aan mijn provider een lijst gevraagd om te zien wat ik internationaal nou zo verbruik maar dit willen ze mij niet geven. Zijn ze dit niet verplicht? Ik wil toch wel weten waar ik voor betaal...

Geplaatst door dreamin
Ik heb zelf trouwens het gevoel alsof opeens meer pagina's internationaal zijn. Ik doe precies dezelfde dingen als een half jaar geleden. Ik heb aan mijn provider een lijst gevraagd om te zien wat ik internationaal nou zo verbruik maar dit willen ze mij niet geven. Zijn ze dit niet verplicht? Ik wil toch wel weten waar ik voor betaal...

Afhankelijk van de voorwaarden is men dit verplicht af te geven,maar beter is wellicht dat je het vanaf nu zelf gaat bijhouden,sterker nog misschien is het goed je eens te orienteren op een andere provider want adsl voor deze bedragen is niet echt zinvol toch ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan