Hoe kan ik 16GB USB laten afspelen op de televisie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diiana8

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 okt 2011
Recentelijk heb ik een 16GB USB gekocht om films erop te zetten. Na lang gezocht te hebben, heb ik op internet gevonden dat ik mijn USB moest formatteren naar NFTS. Zo kreeg ik mijn films van (minstens 6GB) op de USB gezet. Vervolgens probeerde ik het op de tv aan te sluiten, maar die herkende de USB niet. Mijn vraag is hoe je films (minstens 6GB) op de USB kan zetten en vervolgens op de televisie kan afspelen?
We hebben een Sony Bravia en het was altijd mogelijk om een USB in de tv te pluggen om vervolgens een film af te laten spelen.

Een televisie hoort wel USB af te spelen, maar een TV kan alleen Afbeeldingen en Muziek afspelen, geen FILMS! Dit is een stukje beveiliging van de fabrikant.
Wanneer je een DVD recorder hebt, kan het miss wel.

Beste vliegtuigfan. Als ik hier een film op mijn usb stick zet en in mijn Samsung tv steek, dan speelt deze wel degelijk af.

De vraag is of de tv wel NTFS ondersteunt. Het antwoord zou in de handleiding van de tv moeten staan.

Mocht die tv geen NFTS ondersteunen.. Is er dan nog een andere manier om toch een groot bestand via Fat32 op de USB te krijgen?

Fat32 heeft een limiet van 4GB (per bestand). Het enige wat je dan kunt doen is de film comprimeren (bijv. dvdshrink) of in delen knippen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan