Hoe kan ik aan frontpage komen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janet0209

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2009
Hoi, ik ben op zoek naar een manier om frontpage op mijn computer te krijgen. Ik heb eerst verschillende gratis downloads geprobeerd maar dat eindigde er steeds in dat er ergens een paar mapjes kwamen te staan met wat bestandjes erin waar ik verder niets mee kon.
Daarna heb ik geprobeerd iets te vinden waar ik het kan kopen maar als ik bij bol.com of iets dergelijks frontpage in typ krijg je niets anders dan hulpboeken over frontpage, of als je het bij software in typt: een hulp cdrom over frontpage :) .
Dus vandaar mijn vraag, waar kan ik terecht hiervoor???

Frontpage is een onderdeel van microsoft Office...
dus je zal op zoek moeten naar een officepakket

Kan dat echt niet anders? Ik heb namelijk verder alles behalve frontpage, dus dat is dan ook een beetje zonde : /

FrontPage zat ooit bij Windows en/of Office. Het is niet meer bij Microsoft te downloaden, omdat de ondersteuning al jaren geleden is gestaakt: het is een volkomen verouderd programma.
Als je het toch wilt installeren, zul je bij iemand 'n cd of zo moeten vinden waar 't op staat, of moeten downloaden van 'n obscure site met de kans dat je gelijk wat vrolijke extra's als paarden, wormen en virussen krijgt meegeleverd. (De goeie downloadsites zullen dit al jaren niet meer hebben.)
FrontPage maakt code die vaak alleen maar werkt in Internet Explorer.
'n Gratis alternatief is Kompozer, dat code maakt die in principe in alle browsers goed werkt, of anders gewoon met de hand is te corrigeren. Hier wat links over Kompozer, voor 't geval je belangstelling hebt:
http://www.css-voorbeelden.nl/links.html#a-ger-wysiwyg

Hmm ok dat verklaart een hoop :) Nu is het alleen zo dat ik laatst een website heb gemaakt op een computer waar nog wel frontpage op zat. Ik wil die site nu graag online hebben maar op de frontpage computer kon ik niet zo'n programmatje downloaden waarmee ik de site kon uploaden (schoolcomputer, mag dus niets opgezet worden).

Dus als ik nu die site via een ander programma ga maken dan moet ik zeker helemaal opnieuw beginnen?

Dat snap ik niet helemaal. Als je die site hebt gemaakt op 'n computer met FrontPage, dan zit FrontPage daar toch nog op? En dan kun je daar toch mee uploaden? Of mis ik nou iets?

Hoe 't met 'n ander programma zit, kun je zo niet zeggen. In principe kun je alles met 'n ander programma zoals Filezilla (gratis) uploaden. Ongeacht min of meer wat er in de code staat.

Als je met 'n ander programma de code zou gaan bewerken, ligt het eraan wat FrontPage heeft gedaan (of juist niet heeft gedaan). Als je heel veel geluk hebt, staat er geen IE-only-code in. Of zo weinig dat 't met de hand is te 'repareren'.
Als je pech hebt, staat er zoveel in dat 't niet met 'n ander programma is te benaderen. En ook niet met de hand, want niemand is in staat die rotzooi van FrontPage te begrijpen.

Als je 't niet kunt uploaden via die schoolcomputer, zou ik de bestanden kopiëren en op 'n andere computer kijken hoe 't eruit ziet. Of uploaden en hier 'n link neerzetten naar waar 't staat, zodat wij 't kunnen bekijken.

Kun je via frontpage de site online krijgen dan? Ik wist namelijk niet hoe dat moest en heb daarom toen degene bij wie ik een domein heb gebeld om te vragen hoe dat zat en hij vertelde me dat ik dit => http://winscp.net/eng/download.php programmaatje moest downloaden om de site mee online te zetten. En dat lukte dus vervolgens niet op die computer. :confused:

Help! Ik weet niets van FrontPage af :D
Ik had alleen begrepen dat je kon uploaden via FrontPage. Mogelijk kan 'n andere goede ziel hier je daar even mee op weg helpen.

Hoi Janet,
Ik heb al ruim 10 jaar Frontpage op mijn pc rondhangen, maar er nog nooit mee ge-upload. - Ik maak websites nu op een heel andere manier, en gebruik Filezilla voor het uploaden.
Maar eens de stoute schoenen aangetrokken om te kijken hoe het in Frontpage (versie 2003 SP3) werkt.

• Aha, op z'n Frontpagiaans heet het "publiceren" (Bestand > Site publiceren...).
  • Dan komt er een venstertje dat om gegevens vraagt: "Eigenschappen van externe website".
  • Op het tabblad "Externe website" kan je het type aanklikken (ik zou FTP nemen). Maar voor ik de FTP-gegevens van mijn site ga opgeven, wil ik eerst even de andere tabbladen bezichtigen.
  • Op het tabblad "HTML optimaliseren" staan allemaal dingen om de codes automatisch mooi te maken; dat doet Frontpage door van alles te verwijderen uit de code. - Daar zou ik niet aan beginnen, want je weet nooit wat Frontpage er precies mee uithaalt, en of je naderhand nog kunt herkennen wat je aan codes hebt gemaakt.
  • Op het tabblad "Publiceren" staat dat je kunt kiezen uit "alleen gewijzigde pagina's publiceren" (= alle gewijzigde pagina's tegelijk uploaden) en "alle pagina's publiceren" (= de hele website uploaden, met overschrijven van wat al op de server staat). :shocked:
Helaas! Ik wil graag pagina's en andere bestanden zelf en stuk voor stuk kunnen uploaden, zodat ik weet wat er gebeurt. En mappen op de server wil ik ook zelf aanmaken! - Frontpage wil het roer van mij overnemen (waarschijnlijk "om het makkelijk te maken"; Dreamweaver heeft ook zoiets over zich), maar daar ben ik niet van gediend!
Hier stop ik met mijn proef om iets via Frontpage te willen uploaden. Voor je het weet is Frontpage dingen aan het doen die ik helemaal niet wil...

Wat nu? :rolleyes:
Mijn advies zou zijn (eigenlijk hetzelfde als wat Goeroeboeroe al zei):
  • Wat je aan site op de schoolcomputer hebt staan, overzetten op een USB-stick.
  • En dan de bestanden van de USB-stick kopiëren naar een computer waar je wel eigen programma's op kunt installeren.
  • Op die computer het eerder genoemde WinSCP zetten (ken ik niet), of Filezilla (je hebt alleen de "client" nodig, de Filezilla server hoeft niet; ken ik wel, en heb er prima ervaringen mee: in het linkervenster staan al je eigen lokale mappen op de pc / in het rechtervenster staat precies wat er op de server bij je provider aan bestanden en mappen in zit; je sleept zo de bestanden van links naar rechts!).
  • En je kunt op die computer de eerder genoemde Kompozer gebruiken (in plaats van Frontpage) om aan de site verder te werken.
Zou dat lukken?

Succes!
Met vriendelijke groet,
CSShunter

PS
Help! Ik weet niets van FrontPage af. :D
en deze dan?
Als je FrontPage gebruikt, is je site heel vaak alleen maar in Internet
Explorer te bekijken, en niet of heel slecht in alle andere browsers.
Volgens mij weet Goeroeboeroe er precies genoeg van af (en het bovenstaande bevestigt dat maar weer eens)! :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan