Hoe kan ik achter mijn eigen draadloze code komen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Miauw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Hoe kan ik achter mijn eigen draadloze code komen?

Het gaat om mijn eigen verbinding, maar dat moet toch ergens staan in de laptop?

Ik draai nu Windows XP.

Laatst bewerkt:
of bedraad in je router duiken, kijken bij de wirelss security.
Daar zie je deze staan.

Ik heb van die router geen verstand, maar wil liever ook geen programma's draaien.

Is het niet mogelijk via het configuratie scherm of via uitvoeren, het één en ander te vinden?

Draadloze Code

Hallo,

Op de taakbalk (onderin) staat een pictogrammetje, dat de draadloze verbinding weergeeft, klik daarop met je linker muisknop, dan verschijnen er een aantal "verbindingen", die je kunt maken, maar ga met de cursor op jouw verbindingsnaam staan en klik er met je rechter-muisknop op, ga dan naar eigenschappen, klik erop, dan zie je de eigenschappen van je draadloze netwerk, klik op het tabblad "beveiliging", dan verschijnt er een venster, waar de "netbeveiligingssleutel" staat. Als er bolletjes staan, moet je het vakje "tekens weergeven" activeren en daar staat je code. Dit geldt voor Windows7, maar ik neem aan, dat Windows XP er een beetje op lijkt. Zo niet, laat het dan even weten.

Geluk en groet

bij Windows XP werkt het iets anders heb ik gemerkt, maar hoe kan ik de bolletjes in tekens zichtbaar maken, want ik ben wel bij de volgens mij eigenschappen waar ik ze zie staan.

als je fysiek toegang hebt tot de router: meestal staat hij ook op een sticker onder de router

Het is een heel erg vreemd apparaat dat ik nog nooit gezien heb, maar is alleen draadloos bereikbaar i.v.m. laptop.

Ik weet dat er een kabel in kan, maar de laptop heeft daar geen zin meer in, want het is een oudje, vermoedelijk gewoon stuk op dat gedeelte.

De enige optie is wat Example aangeeft, een sticker onderop de router. Als dat niet lukt denk ik dat je met een andere computer/laptop moet inloggen op je router.

Helaas, geen sticker te vinden.

Ik heb nog nooit zo'n vreemd modem gezien.

Ik zou het liefst voor de keuze van sextant gaan, daarna voor de keuze van roadworker, want ik ben niet zo dol op programmatjes plaatsen, echter heeft blijkbaar de router geen zin.

Netwerksleutel

Hallo,

Helaas werkt XP een tikkeltje anders, om niet te zeggen helemaal anders!
Je zult dus inderdaad moeten kiezen voor de optie van Roadworker en het programmaatje moeten installeren.

Succes en groet!

want ik ben niet zo dol op programmatjes plaatsen

Begrijpelijk......maar dit tooltje is portable,dus geen installatie vereist.....gewoon uitvoeren,en achteraf weggooien in de prullenbak.
Kan wel een VALSE virusmelding ontlokken aan je virusscanner,want tooltjes die paswoorden opzoeken en/of decrypten worden nogal vlug als malware behandeld.....maar die van NirSoft zijn 100% clean als je ze op ZIJN site download....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan