• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kan ik alle onderzoeken per individueel overzichtelijk krijgen?

wartaal67777

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2025
Hallo iedereen,
Waarschijnlijk een simpele vraag maar ik krijg het niet opgelost.
Ik heb in tab investigations per consultant een overzicht van alle onderzoeken per consultant.
Nu wil ik eigenlijk een overzicht maken waar ik per overzicht kan zien welke onderzoeken de consultants op hun naam hebben.
Dus bijvoorbeeld Fabienne, en dan wil ik zien welke onderzoeken zij op haar naam heeft, zowel als consultant als backup consultant.
Echter, Nu heb ik een draaitabel gemaakt maar als ik de draaitabel maak en ik filter eerst op fabienne dan laat het alleen de
onderzoeken zien die zij heeft als ik filter op consultant. De onderzoeken die zij als backup consultant doet krijg ik dan niet te zien en vica versa. Kunnen jullie mij hiermee helpen? het hoeft niet perse een draaitabel te zijn maar gewoon iets wat elke keer automatisch het overzicht aanpasat als ik wijzigingen maak.

Bijlagen

Zonder draaitabel, met FILTER-functie.
Hoi Alex,
heel erg bedankt voor je hulp. Heel gaaf wat je gemaakt hebt! 1 vraagje:
1. als ik meer info wilt hoe je zo'n filter plaats (ik moet het namelijk nog plaatsen in echte bestand van werk, welke zoekwoorden kan ik dan gebruiken om het zelf te kunnen doen?

Tja, het is gewoon een functie in Excel. Dus als je op FILTER functie zoekt in de help zou je het e.e.a. moeten kunnen vinden. Of je vraagt ChatGPT om uitleg. Zo ingewikkeld is de functie gelukkig niet... ;)

Je geeft aan welk bereik je wilt filteren, dan de criteria (waarbij + gelijk is aan een OF-functie, en * gelijk is aan een EN functie) waarop je wilt filteren, en dan wat de uitkomst moet zijn bij geen overeenkomsten. Dat is het eigenlijk.

Het wordt iets ingewikkelder als je bijvoorbeeld een kolom wilt overslaan uit een bereik. Maar ook dat is goed mogelijk.

Laatst bewerkt:
Tja, het is gewoon een functie in Excel. Dus als je op FILTER functie zoekt in de help zou je het e.e.a. moeten kunnen vinden. Of je vraagt ChatGPT om uitleg. Zo ingewikkeld is de functie gelukkig niet... ;)

Je geeft aan welk bereik je wilt filteren, dan de criteria (waarbij + gelijk is aan een OF-functie, en * gelijk is aan een EN functie) waarop je wilt filteren, en dan wat de uitkomst moet zijn bij geen overeenkomsten. Dat is het eigenlijk.

Het wordt iets ingewikkelder als je bijvoorbeeld een kolom wilt overslaan uit een bereik. Maar ook dat is goed mogelijk.
Hoi dank je wederom..ik krijg de formule wel gedaan..alleen snap ik niet hoe jij de filter op naam gemaakt hebt..dus het geel gemarkeerde cel..kun je me dat nog uitleggen?

Ik dacht dat je wel bekend zou zijn met gegevensvalidatie, aangezien dit gebruikt wordt in je voorbeeld in kolom C en D. :)

Ga maar eens op de gele cel staan en druk op knop gegevensvalidatie in menu gegevens. Dan zie je dat ingesteld staat dat er een lijst gebruikt wordt (een verwijzing naar een reeks cellen).

PS forumetiquette: s.v.p. niet "citeren" maar gewoon "reageren" onderaan.

ok super dank je wel...ik probeer het even..en bedankt ik wist dat niet...ik kom miss zo nog bij je terug

Terug
Bovenaan Onderaan