• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kan ik alle tabbladen hernoemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Buysal

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2020
Ik heb alle antwoorden doorgelopen over het hernoemen van de tabbladen, maar ik ben er niet wijzer van geworden. Daarom de vraag nogmaal.

I heb een voorblad aangemaakt en genoemd naar "Tabbladen hernoemen". Cel B2 bevat jaartal (2020) en als celinhoud wijzigt van 2020 naar 2021 wordt de Celinhoud C5 t/m C16 automatisch vervangen door Januari 2021, februari 2021 enz. (heb daar een formule toegepast). Vervolgens heb ik 12 tabbladen aangemaakt en genoemd Januari 2020, februari 2020 enz. t/m december 2020. De bedoeling is dat, als de omschrijving van de cellen C5 t/m C16 wordt verandert (wijziging toegepast op de "Tabblad hernoemen"), dat de tabbladen ook automatisch worden hernoemd naar de omschrijving celinhoud C5 t/m C16 van de sheet "Tabblad hernoemen". De wijziging van de namen op de tabbladen moet plaatsvinden door middel van klik op een button.

Wie kan mij hierbij helpen?

Alvast bedankt!

Welkom op dit forum.

Als je al van alles hebt doorgenomen hebt waarom stel je de vraag dan in deze sectie? Daarnaast zal je ook vast wel tegengekomen zijn dat een voorbeeldbestand gewenst is.

Verplaats naar de juiste sectie, Excel.

Tabbladen hernoemen

Jan Karel Pieterse,

Hartelijke dank voor de snelle reactie en voor de sheet, dit is precies wat ik wilde.

Groetjes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan