Hoe kan ik alle tabellen, query's enz.. onzichtbaar maken voor gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Perlut

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2015
Hallo,

Ik heb een access programma gemaakt en ik wil dat gebruikers niet de tabellen, query's, enz...kunnen zien en/of raadplegen.
Heb reeds geprobeerd via opties om alles te verbergen maar iemand die wat van access kent kan dit zo weer teniet doen.
Query's waren weer gewijzigd en natuurlijk werkte één en ander niet meer.
bestaat er de mogelijkheid om dit allemaal te verbergen met een paswoord?

Heb al iets getest met database paswoord maar dan moet iedereen dit paswoord gebruiken om het programma te gebruiken.

Werk met access 2010.

Alvast bedankt,

Per Lut

Je zou, als je gebruikers te slim voor je zijn ( ;) ) op zijn minst een Frontend-backend moeten gebruiken waarbij de tabellen, queries en formulieren etc in de BE zitten en de gebruikers dus niks kunnen vernaggelen. Daarnaast kun je zo'n beetje alles verbergen in de db zodat de gebruikers alleen via formulieren kunnen werken. En werken met wachtwoorden is op zich echt niet verkeerd, als niet iedereen hetzelfde mag in de db. Dan maak je rechtengroepen en gebruikers zijn dan lid van een groep.

Oeps, Frontend-backend. Ik zal dat eens moeten opzoeken. Dit ken ik niet.
Ik heb ooit een cursus gevolgd access in 98 en enkel programmaatjes gemaakt met access samen met visual basic er in.

Alvast bedankt,
Per Lut

Frontend-backend bestond ook al in Access 98 ;). Je zet dan de tabellen en queries apart in een eigen database, en in d Frontend maak je dan koppelingen naar die tabellen en queries. Ze zijn dan alleen nog in de backend aan te passen, niet in de Frontend. E.e.a. staat ook uitgebreid beschreven in de Access cursus in de Handleidingen sectie.

Kan ik ergens aan de cursus komen waarover U het hebt? Ik zie nergens in mijn cursus iets over wat U het over hebt.

Per Lut

Tuurlijk; de Access cursus (en de overige ook) vind je in de handleidingen sectie van HelpMij. Te benaderen vanuit de hoofdpagina waar je rechtsboven een drietal handleidingen ziet staan. Als je er één aanklikt, kom je in de sectie en kun je zoeken naar de gewenste. Ik heb er voor gezorgd dat Access met een A begint, dus die staan bovenaan :).

Hallo,
Bedankt voor de plaats van de handleiding.
Nu het leeswerk.

Alvast bedankt,
Tot wederbericht,

Per Lut

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan