Hoe kan ik Autocad 2010 verwijderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulBae

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2016
Ik heb deze week problemen gehad door de update van Windows 10. Hierdoor werkten een aantal programma's op mijn computer niet meer. Kreeg foutmeldingen dat MSVCP110.dll en MSVCR110.dll ontbraken bij o.a. mijn virusscanner, printerdriver en ook AutoCad 2010. Uiteindelijk heb ik Windows weer laten herstellen naar de oude versie. Problemen opgelost, maar niet voor Autocad.
Toen wilde ik Autocad verwijderen en opnieuw installeren.
Verwijderen via Configuratiescherm/verwijderen software was niet mogelijk. Ik kreeg een foutmelding dat er geen toegang tot programma mogelijk was
Daarna uiteindelijk besloten alles handmatig weg te halen.
  • Programma map verwijderd
  • Via Uitvoeren: %appdata% gegevens weggehaald
  • Via Uitvoeren: RegEdit alle gegevens die iets met Autocad, Autodesk en ACAD te maken hadden weggehaald.
  • Via Uitvoeren: %ProgramData% gegevens weggehaald
Tussendoor de computer helemaal uitgezet en opnieuw opgestart.
Maar iedere keer als ik Autocad opnieuw wil installeren geeft het programma aan dat Autocad al geïnstalleerd is.
Heeft iemand nog suggesties hoe ik de installatie ongedaan kan maken.
Alvast bedankt.
Groet
Paul

Laatst bewerkt:
Beste gast0205,
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb alle stappen doorlopen die in het artikel staan, maar helaas zonder goed resultaat.

Suggesties blijven welkom.

Probeer eens Revo uninstaller uit om AutoCad te verwijderen. Is normaal een betaalde programma, maar je krijgt 30 dagen proefversie.
Probeer het eerst via normale mode te verwijderen indien dat niet lukt probeer je force uninstall.

Beste Titan1655,
Bedankt voor je tip.
Dit heeft gewerkt in de force mode.
Alles is nu verdwenen en kan AutoCad weer installeren.
Loop nu helaas wel tegen het probleem aan dat de Licentie Manager niet werkt bij het registreren.
Dus ga ik daar weer naar een oplossing zoeken.
Groet
Paul

license management utility

Oplossing gevonden voor license management utility die niet werkt op:
https://forums.autodesk.com/t5/inst...ment-utility-has-stopped-working/td-p/2840895
Bij mij werkte het prima:

Re: "license management utility has stopped working‘
Options
02-25-2014 11:21 AM in reply to: Shiroi14

I had this exact same issue and thought it was an Application Compatibility issue between AutoCAD 2010 and Windows 8.x. After fidling with acad.exe & lmu.exe Compatibility settings unsuccessfully, I think I found that the root cause of my issues were that the FLEXnet license/log files in C:\ProgramData\FLEXnet got corrupted (eg: adskflex_*_tsf.data & adskflex_*_event.log).

Here's what I did:

Recorded Request Code in Activation Window.
Verified that AutoCAD 2010 (acad.exe) was closed (and if it wasn't because it was hung/unresponsive, I ended the Task from Task Manager)
Verified that License Management Utility (LMU.exe) was closed (and if it wasn't because it was hung/unresponsive, I ended the Task from Task Manager)
Opened Windows Explorer and navigated top C:\ProgramData\FLEXnet
Renamed adskflex_*_tsf.data & adskflex_*_event.log to adskflex_*_tsf.data.old & adskflex_*_event.log.old, respectively (in my case, from adskflex_00691b00_tsf.data & adskflex_00691b00_event.log to adskflex_00691b00_tsf.data.old & adskflex_00691b00_event.log.old)
Launched AutoCAD 2010
Followed Activation Prompts
Verified that the Request Cold hadn't changed (if it had, you'll have to request a New Activation Code from Support, as Network Activation seems to be disabled for this "old" version)
Pasted in Activation Code
Activation Succeeded. On with my day!

Mooi zo! Indien je vraag opgelost is zet hem dan even op opgelost. En veel succes verder :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan