Hoe kan ik automatische uitschakeltijd verlengen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sonyvaiotap

Gebruiker
Lid geworden
22 apr 2013
Ik kon geen sectie vinden om deze vraag in te plaatsen. Vandaar mijn vraag hier.
Ik heb een nieuwe Sony Vaio (Tap 20) aangeschaft. Ik vraag me af hoe ik de automatische uitschakeltijd kan verlengen, want ik vind het heel irritant om steeds, na het zetten van een bakje koffie oid, weer opnieuw de computer aan te moeten zetten, mijn wachtwoord in te moeten toetsen ed.
Alvast mijn dank voor jullie antwoorden en adviezen

Hoi,

Ga naar CONFIGURATIESCHERM>ENERGIEBEHEER en dan kun je bv de huidige selectie aanpassen door op DE SCHEMAINSTELLINGEN AANPASSEN' te klikken.
Daar kun je het een en ander instellen, scherm dimmen, scherm uitschakelen na..., de computer in slaapstand zetten.

Je kunt ook instellen of je een wachtwoord moet invoeren of niet als de pc in slaapstand gezet is geweest.
Als je op de beginpagina van ENERGIEBEHEER zit, zie je rechtsboven 'EEN WACHTWOORD VEREISEN ALS DE PC UIT SLAAPSTAND KOMT, daar kun je die evt. uitzetten.

Als je het wachtwoord invullen helemaal wil verwijderen; UITVOEREN (win-toets + X) tik in' control userpasswords2', dat schermpje haal je rechtsboven het vinkje weg bij Gebruikersmoeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te gebruiken', dan op TOEPASSEN klikken, dan moet je nog één keer het huidige wachtwoord invoeren, OK, OK.
Vervolgens start de computer voortaan op zónder een wachtwoord in hoeven te geven.

Succes!!

Laatst bewerkt:
@ vanschagen: Ik heb de Vaio Tap 20; die is net op de markt en alleen leverbaar met windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan