Hoe kan ik BaiduSd 3.0 kosteloos verwijderen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pesu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Pesu

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 apr 2010
Beste Helpmij'ers,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik actief ben geweest op dit forum, maar ik heb jullie hulp echt weer nodig.

Ik het sinds kort een Trojaans Paard in mijn computer en ik krijg hem er niet uit. Het gaat om BaiduSd 3.0, zie de afbeeldingen voor verduidelijking.
Als ik het wil verwijderen ben ik hier niet toe gemachtigd en via het taakbeheer gaat dit ook niet. Ik heb verder geen antivirus, ik ben altijd vrij voorzichtig
met het downloaden van programma's, alhoewel ik wel vaak torrents download.

Ik zou Windows opnieuw kunnen installeren, maar er moet een andere manier zijn en ik hoop dat jullie die mij kunnen bieden. Het liefst door middel van een
werkend gratis programma of een trucje die ik zelf kan uitvoeren. Overigens is alles in het chinees/japans, dus ik kan niet zien wat ik moet doen in het programma zelf.

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes,
PesuBaidusD verwijderen.jpg

Laatst bewerkt:
Volgens mij is het geen virus/Trojaans paard hoor maar anders eerst DEZE eens opvolgen.

Waarom denk je trouwens dat het een virus/Trojaans paard is?

Staat er in de map C:\Program Files\baidu\baidusd\3.0.0.4517\ of C:\Program Files (x86)\baidu\baidusd\3.0.0.4517\ geen Uninst of remove of iets soortgelijks?

Verder zou ik je toch willen adviseren om een virusscanner te installeren.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Een virus of trojaans paard is dat inderdaad niet. Baidu is de Chinese tegenhanger van Google. In dat schermpje waar je een afdruk van plaatste zou je die moeten kunnen verwijderen door erop te dubbelklikken.

Ik googlede hoe ik BaiduSd moest verwijderen en kwam een aantal van deze teksten tegen: ''7 jul. 2014 - BAIDUSD.EXE is High Risk Trojan. BAIDUSD.EXE must be removed immediately! It can used for stealing bank information and users .''

Ik ben niet echt thuis in Spyware en virusssoftware en misschien is het wel geen Trojaans Paard, maar ik wil er in ieder geval graag vanaf.

Verder krijg ik het programma op geen enkele manier verwijderd. Via het confscherm lukt het niet, via mappenbeheer ook niet en in het takenbeheer krijg ik het proces niet afgesloten. Ik ben hier dan niet voor gemachtigd of de toegang word me geweigerd. Lijkt me niet normaal voor simpelweg een tegenhanger van Google. Moet daarbij wel zeggen dat als ik het via het confscherm probeer, ik wel een paar mogelijkheden krijg, maar deze zijn in het chinees en ik heb elke optie geprobeerd.

@hoogteijling. Ja, heb een bestand gevonden met het woord ''removal'' en ik krijg dan dit (zie bijlage) scherm te zien. Deze krijg ik ook vanuit het confscherm.
Baidu removal.jpg

BaiduSD lijkt inderdaad iets anders te zijn dan Baidu.
Als je de regeltjes tekst in dat schermpje kunt kopiëren kun je dat door Google Translate laten vertalen zodat je ongeveer weet wat er staat en op welk knopje je dan moet drukken.

Laatst bewerkt:
Kan de tekst helaas niet kopieren. Ik heb vorig jaar een chinees als huisgenoot gehad, ik zal eens kijken of ik de een of andere manier
nog contact met hem kan opnemen.

Heb je wel all de link uit mijn 1e post gevolgd?

Mijn Chinees gaat ook niet verder dan Babi Pangang en Foe yong hai, blijft toch een kwestie van uitproberen denk ik maar als je alle mogelijkheden al geprobeerd hebt dan wordt het lastig.
Aan je screenshot te zien zou het de rechtse optie moeten zijn maar verder weet ik het ook niet.

Kun je de removal.exe misschien als Administrator starten?

Veilige modus is ook nog het proberen waard.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Of je drukt dat schermpje even af op papier en gaat even naar de lokale afhaalchinees en vraagt ze daar het voor je te vertalen. Dat heeft mijn dochter eens gedaan met een stukje Nederlandse tekst die ze in een bepaald Italiaans dialect vertaald wilde hebben. Dat heeft ze bij een Italiaans restaurant in de buurt laten doen en die vonden dat zo leuk dat ze meteen gratis kon eten :D

Het is gelukt!

Ik klikte dit keer op alle niet ''al van te voren geselecteerde opties'' waar bij Windows vaak annuleren o.i.d. staat.

Toch blij dat dit geen Trojaans Virus is geweest en ik ga toch eens kijken naar een antivirus. Dit heeft me wel even wakker geschud, je weet maar nooit. Vooral met
torrents en dergelijke.

Hartstikke bedankt beide en nog een fijne dag!

Of je drukt dat schermpje even af op papier en gaat even naar de lokale afhaalchinees en vraagt ze daar het voor je te vertalen. Dat heeft mijn dochter eens gedaan met een stukje Nederlandse tekst die ze in een bepaald Italiaans dialect vertaald wilde hebben. Dat heeft ze bij een Italiaans restaurant in de buurt laten doen en die vonden dat zo leuk dat ze meteen gratis kon eten :D

Haha, dat was inderdaad ook een goede optie geweest! Maken ze ook weer eens wat anders mee..

Ik heb verder geen antivirus, ik ben altijd vrij voorzichtig met het downloaden van programma's, alhoewel ik wel vaak torrents download...
Hoe deed je dat dan ... ?
Dat eerste kan als het van legale sites afkomt wel goed gaan, maar de combi met de torrents veilig downloaden, ben ik wel benieuwd naar....
Ok, je gaat nu wel naar een scanner kijken, maar toch even benieuwd naar jouw antwoord.

Laatst bewerkt:
Het blijkt ook hoe voorzichtig je geweest bent :rolleyes:
Lange tijd gaat het goed maar vroeg of laat gaat het mis.

Groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan