hoe kan ik bestanden op iPad krijgen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
ik heb op mijn windows-pc een aantal documenten die ik op mijn iPad wil plaatsen (Word). ik dacht dit te kunnen doen door een e-mail met bijlagen aan mezelf te sturen. deze zou dan via imap ook op de iPad ontvangen worden en dan zou ik ze daar kunnen opslaan. de berichten komen echter niet aan op de iPad. Berichten van anderen wel, ook niet berichten die met een alias verzend. Werkt het zo? hoe krijg ik documenten dan wel op de iPad. ik werk niet in de cloud of zo.

Dat kan o.a. met iTunes op de PC en de iPad aangesloten. Zelf gebruik ik er Dropbox voor, dat vind ik veel handiger.
Dropbox installeer je dan op zowel de PC als de iPad. Het uitwisselen van bestanden is dan relatief eenvoudig.

Als je toch alles op de iPad wilt doen, denk ik aan de volgende instelllingen die je moet doen:
a. Zet in de mail-instellingen aan dat je bijlagen direct wilt downloaden en zet de toegestane grootte groot genoeg, zodat de bijlagen meteen meekomen.
b. Zet een Office-compitable pakket op je iPad zodat de bijlagen ook te openen zijn.

Meer tips heb ik zo snel niet.

Tijs.

ik kan intussen word-bestanden lezen op iPad.
op pc en iPad staat dropbox. ik heb document in dropbox van pc gezet, maar ik zie dit niet op iPad. Wat moet ik nog meer doen?

Afhankelijk van de grootte van het document kan het even duren voordat alles is gesynchroniseerd. Pas dan zal het document zichtbaar zijn.
Ik ga er wel vanuit dat je in Dropbox op de PC en de iPad hetzelfde acount hebt gebruikt.

heb ik, zelfde e-mailadres en zelfde wachtwoord, maar ik zie niks ...

Het document heb je op de PC geplaatst in de map die aan Dropbox is gekoppelt? Dan moet je hem terugzien in de Dropbox map op de iPad.
Als dat niet zo is zou ik zo niet weten waarom.

ik heb het document in de map dropbox gezet waar ook de pdf met handleiding staat .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan