• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kan ik cellen kleuren volgens dit voorbeeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met een uitleg van de logica kunnen we je beter helpen

Als er 1 staat moeten vier vakjes gekleurd zijn, bij één vakje 0.25 één vakje

Zo goed genoeg?
Code:
Sub kleuren()

For i = 2 To Cells(2, Columns.Count).End(xlToLeft).Column
  If Cells(2, i) > 0 Then Cells(2, i).Resize(, Cells(2, i) * 4).Interior.Color = RGB(200, 200, 200)
Next i

End Sub
Enkel voor rij 2 dus, er nog een lusje rond krijg je zelf wel gefikst...

Deze formule in cel C3
PHP:
=MAX(B3-0,25;0)
en dan doortrekken naar rechts naar CS3.
vervolgens voorwaardelijke opmaak waar celwaarde > 0 een kleurtje geven.

@ lam201
Hoe zeker ben jij dat dit zal kloppen?
Er staan in het voorbeeld meerdere getallen in dezelfde rij. Jij gaat enkel het eerste behouden en de volgende met formules overschrijven(?)

klopt.
En waar een getal moet komen, moet je deze dus invullen en dus de formule overschrijven.
Het is inderdaad niet de meest elegante oplossing. En helemaal idiotproof is het ook niet.
Of het een goed werkende oplossing is, moet djutoch maar beslissen.

Eventueel niet zó natuurlijk, @snb
Kijk misschien nog eens wat er gebeurt in kolommen B en C.

Mijn stukje code uit #4 hoeft ook niet per se, een change-event kan ook volstaan.

Met voorwaardelijke opmaak, gaat ook goed in de kolommen B en C.
Ter onderscheid verschillende kleuren gebruikt, maar dat is eenvoudig aan te passen.

Bijlagen

@ snb
Nou ja, uitdagen...
Ik heb op geen enkel moment beweerd, zelfs niet geïnsinueerd, dat gebruik van v.o. tot mislukken gedoemd was, maar enkel vastgesteld dat er in jouw toen geposte bijlage nog een foutje zat.
Nadien overigens degelijk rechtgezet, al zou ik, als de v.o. al zó uitgebreid moet zijn, toch de voorkeur geven aan een change-event (trouwens ook opgepikt door emields;))
Smaken verschillen nu eenmaal, het belangrijkste is dat TS tevreden is!

Wel ja, louter voor de lol ben ik zelf ook eens 'from scratch' 😊 gaan stoeien met v.o.
Ben tot een iets minder complexe manier gekomen dan snb; nu nog enkel afwachten of het zijn goedkeuring kan krijgen;)

Bijlagen

Oeps, de bijlage uit voorgaande post kan niet meer worden verwijderd, dus hierbij een nieuwe.
Het kon namelijk nóg heel wat korter (maar dit is wel mijn laatste 😂)

Bijlagen

Wel een kanttekening:

ik geef de voorkeur aan 1 regel per opmaak.
In jouw voorbeeld heb je 4 VO regels nodig om 4 vakjes te kleuren bij waarde 1.

Leuke uitdaging voor jullie 2, Snb en Enigma blijkbaar.
Het grijze kleurtje is genoeg zoals in het laatste voorbeeld van Enigma, het hoeft geen kleurboek te zijn.
ik wil het verder uitbreiden naar meerdere uren. Nu is het beperk tot één uur, moet uitgebreid worden naar 24 uur. Als een job 5.5 uur duurt dan moeten de nodige vakjes worden gekleurd enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan