• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kan ik cellen van alle "volgende" maanden van een jaar een andere kleur geven?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kippiebla

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2016
Ben bezig een financieel overzicht te maken waarin ik maand-totalen bereken. Nu wil ik graag dat de cellen van alle "volgende" maanden van dat jaar een andere achtergrond kleur krijgen, bijv. grijs. Het is vandaag 6 pril, dus ik wil alle cellen van mei t/m december een grijze achtergrond geven. In het bijgevoegde voorbeeldbestand zijn dat de cellen A7 t/m A14 en B7 t/m B14.

Op 1 mei moeten de cellen A7 en B7 weer de oorspronkelijke lichtrode achtergrond krijgen, want dan zijn de "volgende" maanden de maanden juni t/m december en moeten alleen die maanden dus een grijze achtergrond hebben.

Ik dacht aan voorwaardelijke opmaak, maar krijg daarmee alleen cel A7 grijs. Met de andere cellen A8 t/m A14 en B7 t/m B14 weet ik niet hoe ik dat voor elkaar kan krijgen. Kan iemand helpen?

Bijlagen

@emields

Mooie oplossing, en zeker beter dan de mijne... ik zie mijn leermoment in VO ook even voorbij komen ;)

@kippiebla

Dank voor je terugkoppeling.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan