Hoe kan ik de 24-uurs tijd weergeven in de Outlook-agenda?

Ropie58

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2006
Hallo,

Wat er is gebeurd weet ik niet, maar de 24-uurs weergave in Outlook kalender is plotsklaps gewijzigd in "AM/PM".

Voor het vinden van een antwoord op de vraag zoals gesteld in de onderwerpregel, ben ik wezen googelen en ik vond onderstaande reactie:

"Hoe kan ik de 24-uurs tijd weergeven in de Outlook-agenda?

Om over te schakelen naar 24-uursnotatie selecteert u in de vervolgkeuzelijst Korte tijd UU:mm en in de vervolgkeuzelijst Lange tijd UU:mm:ss. Om over te schakelen naar 12-uursnotatie selecteert u in de vervolgkeuzelijst Korte tijd u:mm:tt en in de vervolgkeuzelijst Lange tijd u:mm:ss:tt."

Misschien denk ik moeilijker dan dat het is, maar wat is die zgn. "vervolgkeuzelijst" waarnaar verwezen wordt, en hoe vind ik die?

Als jullie mij verder kunnen helpen, dan hoor ik graag van jullie.

B.v.d.

Rob 😉

Om de 24-uurs tijd in de Outlook-agenda weer te geven, moet je de tijdsinstellingen van je besturingssysteem aanpassen. Hier zijn de stappen:

1. Open het Configuratiescherm op je computer.
  2. Ga naar Klok, Taal en Regio en klik op Datum-, tijd- of getalnotaties wijzigen.
  3. Onder het tabblad Opmaak, zoek de opties voor Korte tijd en Lange tijd.
    • Voor 24-uurs notatie, selecteer je:
      • Korte tijd: uu:mm
      • Lange tijd: uu:mm:ss
  4. Klik op Toepassen en vervolgens op OK.
Deze instellingen zorgen ervoor dat de tijd in Outlook wordt weergegeven in het 24-uurs formaat.

De werkwijze van wicklert werkt niet, althans niet in W10. Je kunt weliswaar de opmaak van de Windows klok op die manier omzetten van 12 uurs weergave naar 24 uurs klok, maar in de Outlook agenda maakt dat niets uit. Ik vermoed dat TS de landinstellingen heeft aangepast naar VS of UK. Want daar vind je wél de AM/PM bij de 12 uurs klok. Outlook met de landinstelling Nederland houdt gewoon de 24 uurs agenda.

Dan ben ik wel benieuwd wat er wordt aangegeven bij de instellingen van Outlook 365 staat vermeld.

1745518109325.png

Dank jullie wel allemaal voor jullie reacties. Ik kan jullie wel aangeven dat het mij op een gegeven moment weer gelukt is om de boel te herstellen. Ik had het hier alleen nog even moeten melden, maar dat is mij ontschoten. Het is alweer enige tijd geleden en terugkijkend weet ik eerlijk gezegd niet meer precies hoe ik het voor elkaar heb gekregen. Het zou echter heel goed kunnen dat ik het met de landinstellingen uiteindelijk voor elkaar heb gekregen, want ik weet dat ik daar destijds ook naar heb gekeken. 🤷‍♂️

In ieder geval alsnog mijn dank voor het meedenken.

Rob 👊

Terug
Bovenaan Onderaan