Hoe kan ik de aankomst van mailberichten checken dmv logs?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sslootweg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2013
Berichten
3
Beste allemaal,

Hoe kan ik de log van een e-mailbericht opvragen? Ik wil checken of een e-mailbericht dat vanaf mijn "ziggo account" is verzonden aangekomen is (de tegenpartij ontkent dit). Ik had het BCC ook aan twee andere adressen gestuurd, waar het wel is aangekomen.

Veel dank alvast, en als ik meer info moet geven hoor ik dat graag!

Groeten,

Santino
 
Je kan bij het versturen een leesbevestigen vragen. De ontvanger kan dan beslissen, of hij deze wil terugsturen of niet.
 
Je kan bij het versturen een leesbevestigen vragen. De ontvanger kan dan beslissen, of hij deze wil terugsturen of niet.

Bedankt voor de tip! Ik probeer er echter achter te komen hoe ik met behulp van een log de aankomst op de server van de tegenpartij kan bewijzen. Vroeger heeft een systeembeheerder dit soort dingen opgelost, helaas kan ik hem voor deze niet inschakelen en zou ik zelf achter moeten komen...
 
Zonder hulp kom je daar niet achter. En ook kon je bewijzen, dat de email op de computer werd bezorgd, dan kan je nog steeds niet aantoonen dat ze is geopend.
 
Zonder hulp kom je daar niet achter. En ook kon je bewijzen, dat de email op de computer werd bezorgd, dan kan je nog steeds niet aantoonen dat ze is geopend.

Vandaar dat ik de vraag hier post! Slechts het ontvangen wil ik bewijzen, het openen hoeft niet bewezen te worden dat is voor het risico van de ontvanger. Een aangetekende brief is ook alleen bewijs van afgifte aan de geadresseerde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan