Hoe kan ik de inhoud van mijn pc het beste meenemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

helmgras

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2000
Hallo,

Ik heb een vraag over het overzetten van de hele inhoud van mijn PC.
Ik ga binnenkort voor een hele tijd op reis en wil graag alle mail, documenten en muziek foto's en programma's etc meenemen.
Om later op laptop in buitenland te installeren.
Krijg de laptop pas ter plekke!!

1) Hoe doe ik dit? Hoe kan ik de verschillende onderdelen copieren dan wel overzetten?
2) Waarmee doe ik dit? usb stick? extra harde schijf?

Graag uw ideeen en tips Dank

Beste Helmgras,

Ik zou dit doen door al je eigen bestanden op DvD te branden of op een externe harddisk.
Je moet geen zogenaamde image .o.i.d. maken want je kunt je windows versie niet zondermeer overzetten op een andere PC en ook je programma's niet !!
Dus ALLEEN je eigen bestanden op DvD of Externe HDD zetten, de programma's moeten ter plaatste op de laptop worden geinstalleerd !!!! (zijn dus niet te kopieren o.i.d.)

gr.
Jac

Ik zou inderdaad een externe hardeschijf aanschaffen.
Wel kun je de setup's op een hardeschijf zetten. Zoals hier boven al staat moet het ter plekke worden geïnstalleerd. maar dit bespaart je een aantal downloads!

dank

Dank voor uw reacties, maar HOE kan ik alle eigen bestanden naar een externe harde schijf schrijven??
Kan iemand de stappen voor mij uitleggen?Hoe ik dit doe?
Ik heb nog nooit zoiets gedaan.
En hoe kan ik controleren nadioen of echt alles op de schijf staat?

Dank

Dit is natuurlijk veel afhankelijk van met wat voor programma's je allemaal werkt, maar ik zal zeggen hoe je de redelijk gebruikelijke bestanden kunt vinden en kunt kopieren naar je externe Harddisk;

-Ga naar start
-ga naar zoeken
-bestanden of mappen
-alle bestanden en mappen
en type bij de bestandsnaam in : *.doc
de pc gaat nu zoeken, als hij klaar is met zoeken zul je een aantal bestanden zien staan, kopieer deze naar je externe harddisk.
begin vervolgens weer opnieuw en zoek dan naar : *.xls
hierna: *.ppt
*.pps
*.mp3
*.jpg
*.bmp
*.wab
*.pst
*.mdb
*.pdf

mocht je outlook express gebruiken kies dan ook nog voor bestand-exporteren-adresboek en exporteer hem als outlook adresboek (wab) naar je externe Harddisk.
Als je dit alles hebt gedaan dan kun je niet veel meer missen van je eigen bestanden !!

Succes,
Jac

Dank 2

Jac dank voor je heldere uitleg en hulp
ik ga het allemaal uitvoeren...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan