Hoe kan ik de laptop sneller opnieuw installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maan42

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2004
Hallo,

Hoe kan ik het beste en het snelste mijn laptop opnieuw installeren als het weer mis gaat. Dat ik bv in 15 min. mijn installatie weer terugzet.
Ik lees hier iets over image bestand. Ben een leek en zou graag willen weten hoe en welke software is het beste hiervoor.
Liefst stap voor stap.

Gr. Maan

Dat kan met bijv Arconis. Wanneer je je pc schoon geinstalleerd hebt maak je met Arconis een 1-op-1 kopie die je op je harde schijf (niet de schijf waar je een kopie van hebt gemaakt...) bewaard.

Wil je daarna nog een keer schoon installeren, dan hoef je alleen maar de kopie terug te zetten.

Je begint echter altijd met een normale schone installatie, en dat kost even tijd...

Een vergelijkbaar product is Norton Ghost. Ook hiermee kan je een kloon van je harddisk maken.

Een alternatief is om een unattended install te maken. Dan wordt Windows automatisch geïnstalleerd, zonder dat er dialoogvenstertjes worden weergegeven. Bovendien kan je hierin de windows updates meenemen. Deze optie is echter wel wat arbeidsintensiever, dus ik denk dat je beter zo'n kloon tool kunt gebruiken.

Oké, bedankt voor jullie info. We gaan aan de slag. Als er iets niet lukt meld ik me wel wel.

@snijworst.

Ik heb een tralversie van true image Acronis. Wat moet ik nu precies doen om de 1 op 1 kopie van mijn harde schijf te verkrijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan