hoe kan ik de namen zien

Status
Niet open voor verdere reacties.

allard1977

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2011
hallo,

Hoe kan ik de naam zien in het tekstvak field 1 field2 en vak1. in tabel staat wel de naam en in de query ook. maar in een tekst vak op een formulier niet.

En als ik formulier tissue registration sluit krijg ik meldingen. hoe kan ik deze voorkomen. op een vernadwoordlijke manier.

hier is mijn data base. http://www.mijnbestand.nl/Bestand-6MPMXTT7YWSR.accdb
groet allard
:confused:

Laatst bewerkt:
Ik kan je db niet openen i.v.m. de versie, maar ik vermoed dat je in je tabel een keuzelijst hebt gemaakt. In die keuzelijst zie je de namen, maar sla je de ID-waarden op. Om die reden raad ik het gebruik van keuzelijsten in tabellen ten zeerste af (ben daar een roepende in de woestijn overigens). In een tabel moet je altijd de opgeslagen waarde kunnen zien, en niet zo'n keuzelijst. Dus ik raad je in ieder geval aan om in je tabellen alle keuzelijsten te vervangen door tekstvakken, dan ben je van dat probleem af.
Om je rapportprobleem op te lossen moet je de tabel met de oorspronkelijke naamvelden (die je nu dus in de keuzelijst in je tabel koppelt) toevoegen aan de bron van het rapport en/of formulier. Vervolgens voeg je de naamvelden toe aan de query.

En ik snap het probleem niet; je hebt nu één tabel, met normale tekstvelden, en een formulier waarin je de tabel laat zien. Wat is nu de vraag precies?

het gaat om het formulier tissuefilter. daar kan ik in de tekst velden alleen maar catid's zien en geen naam en dit zou ik wel graag willen in een zoek formulier.

groet allard

Ik zie op je formulier en in je tabel geen veld CatID??

Laatst bewerkt:
Het formulier tissuefilter haalt zijn data uit tabel tissue registration, en in tissueregistration field1 tot met field6 word de data uit tabel tcatogorie1 gebruikt. tcatogorie 1 heeft de catid, maar ik wil de namen die horen bij catid in deze tabel laten zien in een tekstvak op een formulier (tissueFilter) en rapport. kan dit ook.
ik hoop dat je me uitleg beter begrijpt.

groet allard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan