Hoe kan ik de services BITS en WU terugkrijgen zodat ik weer updates kan installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

delta1361

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 feb 2015
Windows 7 Ultimate SP1 NL Juli 2012 64-bit
Intel Core 2 Quad CPU Q3900 @ 2.50 GHz

Goedenavond,

Mijn PC functioneert niet meer naar behoren, d.w.z. ik kan geen updates meer installeren en geen virusscanner en/of antispyware inschakelen. De oorzaak hiervan is hoogstwaarschijnlijk te zoeken in besmetting door malware.

Essentiele services entries missen om dit te kunnen bewerkstelligen. o.a. BITS en WU.
Ik heb denk ik al alle oplossingen geprobeerd die ik op internet heb kunnen vinden.
Alle fixes gedraait, diverse scripts geplakt in CMD, waaronder deze: sc create BITS binpath= "c:\windows\system32\svchost.exe -k netsvcs" start= delayed-auto

Van alles in het register geplakt en weetikveel wat allemaal nog.

Geen van alle bood helaas een oplossing...

Mijn systeem draait nog wel naar behoren maar is voor mijn gevoel zo lek als een mandje.
Durf niet meer te internetbankieren o.i.d.

Ik hoop dat er iemand een oplossing kan bieden.

Alvast bedankt voor je/jullie reactie(s)

MVG Björn

Ter aanvulling...

Ik heb uiteraard al diverse virusscanners geïnstalleerd en gede-installeerd, ook malware detectie gedraait etc. etc. etc.

1. Download WUSFIX en laat dit runnen.
Dit zal de registerdata van automatische updates en BITS terug herstellen.

2. Herstart je pc.

3. Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware bij voorkeur naar het bureaublad.

• Dubbelklik op mbam-setup-2.0.exe om de installatie van Malwarebytes Anti-Malware te starten.
  • Volg de verdere aanwijzingen, de volledige installatieprocedure kunt u nalezen op de volgende link - Malwarebytes Anti-Malware installeren.
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart, gebruik de computer bij voorkeur niet tijdens de scan.
  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
    • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
    • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
    • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
    • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
    • Selecteer het laatste Scanlogboek en klik op de knop Bekijk.
    • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
    • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    • Voeg het logbestand wat u zojuist heeft opgeslagen als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in Malwarebytes Anti-Malware bij Historie > Programmalogboeken)

532aab157609a-MBAM-Scan.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan