• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kan ik de waardes automatisch, boven-gemiddeld en onder gemiddeld scoren tonen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met voorwaardelijke opmaak misschien?
je wilt in kolom F en G de percentages die boven en onder het gemiddelde liggen kleuren toch?

Nee, ik wil degene die boven gemiddeld scoren qua Genre, dus Pop, Rock, Breakbeat, etc. tonen in een lijstje.

En ook degene die onder gemiddeld scoren qua Genre, dus Hardcore, Hardstyle/Jump, Latin.

Dit benadert het wel ja!

Is het ook mogelijk om een Top 30(in dit geval) te genereren?
Dus meest aantal qua percentage op nr. 1 en minst aantal qua percentage op nr. 30?

Ik was zo enthousiast over jouw bijdrage van die draaitabel, dat ik ze meteen gekopieerd heb :d
Zo heb ik een overzicht van alle relevante gegevens op één pagina, zie afbeelding:
OVERVIEW.png

Maar...
Ik probeer de gegevens in 1 keer bij te laten werken.
Zodra ik rechter-muisknop klik en 'Vernieuwen' klik op één de draaitabel-gegevens,
krijg ik de melding:
"Er bevinden zich al gegevens in [bestandsnaam.xlsx]OVERVIEW. Wilt u deze vervangen?"
Zodra ik 'Ja' klik, word die specifieke draaitabel bijgewerkt (en verlies ik mijn filter-balk erboven?).
De andere 2 worden niet bijgewerkt.

Ik zou graag willen dat de gegevens direct worden bijgewerkt, en niet op vernieuwen hoef te klikken.
Zoals dat ook werkt bij de gekopieerde staaf-diagram van tab-blad '% OF TRACKS WITH MOOD PER GENRE',
die automatisch word bijgewerkt op tab-blad OVERVIEW.

Bekijk bijlage PERCENTAGE TRACKS WITH & WITHOUT MOOD-TAG PER GENRE v6.xlsx

Laatst bewerkt:
Aangezien je de titel van kolom B hebt gewijzigd van 'STATUS' naar 'AVERAGE', vind de draaitabel deze gegevens niet meer tijdens het 'vernieuwen' en kan hier dan ook niet op filteren.
Hierdoor worden alle tabellen een stuk langer, waardoor deze mekaar overschrijven...

Dit is terug opgelost in bijgevoegd bestand. Bekijk bijlage PERCENTAGE TRACKS WITH & WITHOUT MOOD-TAG PER GENRE v6.xlsx

Bijkomende wijziging: Bij het openen van het bestand wordt de draaitabel nu automatisch 'vernieuwd'
Als je gegevents wijzigt in de hoofdtabel, zal je wel steeds éénmaal rechter-muisknop moeten klikken en 'Vernieuwen' op één van de draaitabel-gegevens...

Greetzzz...
Raf

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan