Hoe kan ik deze harde schijf in mijn computer plaatsen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0674

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2013
IK heb een hardeschijf over,
maar de aansluiting zit niet op mijn voeding helaas.
Maar zou ik een kabeltje kunnen knippen En dan met elkaar verbinden?
dus dan bedoel ik het nodige kabeltje van een ander voeding af halen En dan op mijn voeding eentje verwijderen en dan aanelkaar verbinden :)
Of is dat gevaarlijk?

Alvast bedankt :p Ik weet het het is een hele gekke vraag :d

Laatst bewerkt:
Is op zich geen gekke vraag hoor :D

Persoonlijk ben ik nooit zo'n fan van knippen en verbinden, 9 van de 10 keer is er altijd wel een verloopkabeltje ervoor :). Als je meer info aan ons kan geven, over welke aansluitingen we praten ( van de voeding en de desbetreffende harde schijf ), kunnen we wat gerichter zoeken.

beetje, laat maar ik gok het volgende:

Voeding heeft een SATA aansluiting, harde schijf een molex aansluiting ?

in dat geval heb je zo'n verloopkabeltje nodig:

SATA-Power-Adapter.jpg

afhankelijk van de winkel, zal het tussen de 2 en 5 euro liggen.

Laatst bewerkt:
klopt alleen wil ik dat niet
ik wil zegmaar het kabeltje erafhalen naja het blokje dat zwarte blokje en dan op mij ander voeding vervangen
alleen zitten er 5 kabeltjes op
een gele 2zwarte en 1 orange
zou dat werken denkje? omdat op een molex alleeen 4kabeltjes zitten ?

Ik kan dat niet met zekerheid zeggen, ik heb het zelf nooit op die manier gedaan namelijk, dus ik wil je verder geen valse hoop geven :o .. Je kan even ermee wachten en kijken of er mede-forummers reageren met goede ideeën :d

klopt
het is ook mogelijk om 2 voedingen in een computer te doen zag ik?
is dat veilig ?
ooit geprobeerd?

Als je die 2e voeding voor die ene harde schijf wilt gebruiken, ben je denk ik goedkoper uit als je dat verloopkabeltje koopt. Met 2 voedingen verbruik je ook even wat meer stroom dan nodig is. Tenzij je bezig bent een supercomputer te bouwen, maar lijkt me niet, dus het idee van een 2e voeding overbodig naar mijn mening :o.

Heb het zelf nooit geprobeert, en zal het ook nooit proberen. Daarnaast zal dat ook niet passen in mijn kast :d

Laatst bewerkt:
Hoi,

Inderdaad waarom moeilijk doen je hebt overal onderhand wel een verloop/split kabeltje voor misschien even de al ingebouwde en te plaatsen hd melden kunnen we kijken voor je;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan