Hoe kan ik deze html code rechts uitlijnen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

daan808

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2012
Hallo, ik zou graag willen weten hoe ik deze html code kan uitlijnen naar rechts. Ik plaats hem in mijn header.

<!-- AddThis Button BEGIN -->
<p>Disscuseer mee!</p>
<div class="addthis_toolbox addthis_32x32_style addthis_default_style">
<a class="addthis_button_facebook_follow" addthis:userid="your_id"></a>
<a class="addthis_button_twitter_follow" addthis:userid="twitter_id"></a>
</div>
<script type="text/javascript" src="http://s7.addthis.com/js/250/addthis_widget.js#pubid=xa-4f2018695bd1bf91"></script>
<!-- AddThis Button END -->

Alvast bedankt

gr

Laatst bewerkt:
<font face=Arial>
<div align="right">
<p>Disscuseer mee!</p>
<div class="addthis_toolbox addthis_32x32_style addthis_">
</div>
<script type="text/javascript" src="http://s7.addthis.com/js/250/addthis_widget.js#pubid=xa-4f2018695bd1bf91"></script>
</div>
</font>

Ik heb hem even Arial gemaakt!

Gewoon de Align div erbij halen en wat aanpassen aan de 5 de zin

Veel plezier!

Alleen zitten het twitter en facebook logo nu onder elkaar ipv naast elkaar? Hoe kan dit gekomen zijn? zie afbeelding

Schermafbeelding 2012-01-26 om 12.10.35.png

+ in de header zijn nu niet alleen de logootje aanklikbaar maar ook alles ten hoogte van de logo's. Dus wanneer je met je muis op dezelfde hoogte komt als het twitter en facebook logo kan je klikken en verplaats je naar de fb pagina/twitter pagina

AaAaAaAh!

font is een HTML tag die je al 10 jaar niet meer hoort te gebruiken. Ook de align prop kan beter de deur uit. Het kan gewoon netjes met CSS hoor!

Je kan oa. float en margin gebruiken. Het ligt een beetje aan de complete opbouw van je pagina, maar met deze 2 moet je toch een eind komen.

Zoiets als dit bv.:
HTML:
<div id="facetwit">
    <p>Discussieer mee!</p>
    <div class="addthis_toolbox addthis_32x32_style addthis_">
    </div>
</div>
Met dan als css iets als:
Code:
#facetwit {
   float: right;
   margin-left: 20px;
   text-align: right;
   }
#facetwit img {
   margin-bottom: 10px;
   }
Als er links naast dit facebook-twitter blokje ook iets moet komen, bv. een kop of afbeelding of tekst, dan moet in de html-volgorde deze <div id="facetwit"> voorop komen, en pas daarna de <h1> van de kop en wat er nog meer naast moet!
  • Alternatief: die kop enz. een {float:left} geven plus een breedte die ernaast past; dan kan de {float:right} in de html-volgorde later komen.
Met vriendelijke groet,
CSShunter
______
PS: Spelfoutje: "Disscuseer mee" > "Discussieer mee".

Super! Ja ik werk met een wordpress website! dus kan alles gemakkelijk erin zetten via de editor!

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan