Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje over hoe ik een berekening moet maken/aanpassen in een query.
Ik heb een Access template (Inventory management) gebruikt als uitgang basis voor het uitlenen van items.
Met een tabel inventory Transactions worden de uitgiften,retouren en afgeschreven items afgehandeld.
naam van employee
naam van item
Quantity
Transaction type [3 keuzes: Addition,Removal,depreciated]
Create date
etc.
Ik kan nu een voorraad toevoegen door bij Transaction type voor [Addition] te kiezen en een aantal op te geven.
Daarmee kan ik bv 50 monitoren aan de voorraad toevoegen.
Deel ik een monitor uit dan dan start ik een nieuwe [transaction toevoeging]. Kies daar 1 monitor en kies bij [Transaction type] voor Removal.
dan wordt er 1 monitor van de 50, die op voorraad zijn, afgetrokken.
Dit gebeurt door onder staande query.
Actual Quantity: IIf([Transaction Types].[Add/Remove]="Addition",[Inventory Transactions]![Quantity],-([Inventory Transactions]![Quantity]))
Als er voor [addition] wordt gekozen dan wordt dit opgeteld bij de voorraad. Elke andere transactie type wordt van de voorraad afgetrokken.
Zover zo goed.
Maar een monitor heeft niet het eeuwige leven natuurlijk. Als een monitor wordt ingeleverd die niet meer gebruikt kan worden dan moet dit wel worden vastgelegd
maar niet van de voorraad worden afgetrokken of bij de voorraad worden opgeteld. (hij is tenslotte afgeschreven)
Nou wil ik graag de bovenstaande query aanpassen zodat, als ik kies voor de [transaction] "depreciated", er niets wordt afgetrokken of opgeteld bij de voorraad.
Dit omdat ik dan een overzicht kan genereren die laat zien welke employee wat heeft ingeleverd aan afgeschreven items.
Ik weet helemaal niet hoe ik de query zo kan maken dat bovenstaande werkt.
Wie kan mij helpen met mijn vraag?
Alvast bedankt..
Peace,
René ;-)
Ik heb een vraagje over hoe ik een berekening moet maken/aanpassen in een query.
Ik heb een Access template (Inventory management) gebruikt als uitgang basis voor het uitlenen van items.
Met een tabel inventory Transactions worden de uitgiften,retouren en afgeschreven items afgehandeld.
naam van employee
naam van item
Quantity
Transaction type [3 keuzes: Addition,Removal,depreciated]
Create date
etc.
Ik kan nu een voorraad toevoegen door bij Transaction type voor [Addition] te kiezen en een aantal op te geven.
Daarmee kan ik bv 50 monitoren aan de voorraad toevoegen.
Deel ik een monitor uit dan dan start ik een nieuwe [transaction toevoeging]. Kies daar 1 monitor en kies bij [Transaction type] voor Removal.
dan wordt er 1 monitor van de 50, die op voorraad zijn, afgetrokken.
Dit gebeurt door onder staande query.
Actual Quantity: IIf([Transaction Types].[Add/Remove]="Addition",[Inventory Transactions]![Quantity],-([Inventory Transactions]![Quantity]))
Als er voor [addition] wordt gekozen dan wordt dit opgeteld bij de voorraad. Elke andere transactie type wordt van de voorraad afgetrokken.
Zover zo goed.
Maar een monitor heeft niet het eeuwige leven natuurlijk. Als een monitor wordt ingeleverd die niet meer gebruikt kan worden dan moet dit wel worden vastgelegd
maar niet van de voorraad worden afgetrokken of bij de voorraad worden opgeteld. (hij is tenslotte afgeschreven)
Nou wil ik graag de bovenstaande query aanpassen zodat, als ik kies voor de [transaction] "depreciated", er niets wordt afgetrokken of opgeteld bij de voorraad.
Dit omdat ik dan een overzicht kan genereren die laat zien welke employee wat heeft ingeleverd aan afgeschreven items.
Ik weet helemaal niet hoe ik de query zo kan maken dat bovenstaande werkt.
Wie kan mij helpen met mijn vraag?
Alvast bedankt..
Peace,
René ;-)