Hoe kan ik dit probleem begrijpen aub?

• Onderwerp starter Onderwerp starter joseb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

joseb

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2006
Avond Heren,,

Ik heb de volgende vraag aub, (Windows XP Pro NL)

Als ik op Start aanklik en vervolgens op Mijn Afbeeldingen aanklik, heb ik daar 20 beelden in, maar als ik nu via Mijn Documenten, Mijn Afbeeldingen aanklik zijn er minder beelden in. Hoe kan ik dat begrijpen en waarom gebeurt dat alstublieft?. Bedankt bij voorbaat,,

Groeten,,,

Begrijpen kan ik het niet, maar ik kan wel misschien aangeven waar het evt. misloopt:

Rechtsklik eens op de 'rechtstreekse' koppeling naar Mijn Afbeeldingen, en kies Eigenschappen.
Je kunt dan zien waar de map naar toe verwijst. Schrijf dat even op.

Rechtsklik daarna op 'de koppeling via Mijn Documenten' naar Mijn Afbeeldingen, en kies weer Eigenschappen.
Je kunt dan zien waar díe map naar toe verwijst. Schrijf dat op.

Ik denk dat beide koppelingen momenteel niet naar dezelfde map verwijzen, vandaar dit uitzoekwerk.

Meldt ons wat je teruggevonden hebt.

Als je die Eigenschappen niet kunt kiezen, dan eerst even rechtsklikken op de Start-knop, kiezen voor Eigenschappen, knop Aanpassen, tabblad Geavanceerd, kiezen voor zowel Mijn Afbeeldingen -> Als koppeling weergeven en verder beneden: Mijn documenten -> Als koppeling weergeven.
Worden ze als menu weergegeven, dan kun je namelijk niet de eigenschappen van de 2 koppelingen van Mijn Afbeeldingen opvragen, vandaar dat het van belang is dat ze beiden als koppeling worden weergegeven.
Als Mijn Documenten als koppeling is weergegeven, dan zul je er eerst op Mijn Afbeeldingen moeten klikken om daaronder Mijn Afbeeldingen als map (of snelkoppeling) te kunnen zien. Van die map danwel snelkoppeling moeten we dus de Eigenschappen weten (=map-lokatie).

We horen het wel.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Avond Tijs,,,

Oke, ik zal dat doen. Ik heb geconstateerd dat er zijn nog meer Windows XP gebruikers die dezelfde probleem hebben. Ligt dat aan de structuur van het Systeem of aan de Installatie van Windows XP zelf?, dat weet ik helemaal niet, daarom mijn vraag. Bedankt vriendelijk voor jouw fijne antword

Groetjes,,

In de registry staan op meerdere plaatsen verwijzingen naar Mijn Documenten, Mijn Afbeeldingen etc. (met een verwijzing naar de map-lokatie).
Daarnaast kan m.b.v. Group-policies in een Windows-2003 server-omgeving Mijn Documenten etc. worden omgeleid naar een netwerk-schijf.
Daarnaast kan een gebruiker zelf ook de map Mijn Documenten verplaatsen naar een eigen map-lokatie

Bovenstaande factoren kunnen het probleem/verwarring veroorzaken waar jij nu tegenaan loopt.

Tijs.

Merci Tijs voor het uitleg. Nu kan ik het probleem beter begrijpen,,

Groetjes,,,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan