Hoe kan ik dit uitschakelen

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

sjoerd1981

Hallo als ik een foto verstuur er ik doe met rechts van de muis en dan kopiéren naar email, krijg ik steeds deze melding te zien.
Zou iemand weten hoe ik dat uitkan schakelen, want vindt het knap vervelend omdat ik wel vaker zo verstuur.

groeten sjoerd
 

Bijlagen

  • dit te zien.jpg
    dit te zien.jpg
    20,1 KB · Weergaven: 87
De melding verschijnt omdat de bestandsgrootte boven 250 Kb is, veel te groot voor versturen van plaatjes die niet naar de boekdrukker moeten. Veel e-mail servers accepteren berichten maximaal 300 soms 500 k per mail, en dan zit je dus al gauw over de grens. En MS regelt dat vast voor je, zeker MS-XP.

Of je de melding kan uitschakelen weet ik niet, maar het plaatje zelf eerst verkleinen (bijv via photo-edit of irfanviev) in elk geval wel. En bij een kleiner plaatje (voor jpg al gauw bij zelfde beeldformaat slechts 30% bestandsgrootte) zou je de melding niet meer moeten krijgen.

Alhoewel, ik heb het prog niet gemaakt en de instellingen niet bedacht........
 
ook al heb ik een plaatje 16.kb dan geeft hij die melding nog.
En kleiner kan ik ze helaas niet maken want heb nu bij eigenschappen staan grootte 646 bytes
en grootte op 16.348 bytes
 
Tja, ik ken dit onder XP niet. Wat staat er onder de link 'meer opties weergeven'?

In een toelichting op XP vond ik ook nog de mogelijkheid het aantal meldingen vanuit XP te beperken: klik rechtsonder op de taakbalk. Zit ie hier wellicht tussen?

En anders hoop ik dat een van de XP experts eens even voor je op zoek gaat.

Groeten,
 
Gewoon aanvinken dat je de originele grootte wilt behouden en op okee klikken... dit is een van die "vriendelijke" dingen die XP in zich heeft als "service" van MS... hoe je dit uitschakelt weet ik helaas niet precies, maar je zou dit kunnen proberen:

Klik in het menu Extra op Accounts.
Klik op het tabblad E-mail op Eigenschappen.
Schakel op het tabblad Geavanceerd het selectievakje berichten opsplitsen indien groter dan in en geef de maximale bestandsgrootte op die door de server is toegestaan.


succes
 
helaas wil dat ook niet had hem even op splittsen gezet indien grootte dan 1 mb , maar blijf die melding houden.
Jammer dat het zo omslachtig moet gaan , maar ja zou denk ik wel niet anders willen.
 
Je kunt het wel uitzetten maar dat kan alleen via regedit, dus als je niet bekend bent met het register van windows kun je het beter zo laten.
Wil je het toch, dan moet je het zo doen:

- Start\Uitvoeren\regedit + enter

- Ga naar HKEY_CLASSES_ROOT\.jpg

- Aan de rechterkant zie je een tekenreekswaarde met de naam PerceivedType staan. Klik met de rechtermuisknop erop en kies Naam wijzigen, noem hem dan -PerceivedType o.i.d.

- Herhaal hetzelfde voor gif, bmp en andere formaten die je vaak gebruikt.

- Sluit regedit. Als het goed is krijgt je dat dialoogvenster niet meer


één nadeel: als je op een plaatje r-klikt en daarna op Eigenschappen, zie je de tabblad "Samenvatting" niet meer.

suc6
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan