• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kan ik dynamisch verwijzen naar andere tabbladen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kippiebla

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2016
In het voorbeeldbestand staan de omzetten van kaas in januari, februari en maart 2018 en van dezelfde maanden in 2019. Ik wil graag in het tabblad 2019 dynamisch verwijzen naar het tabblad van 1 jaar daarvoor (in dit geval 2018). Maar ik weet niet wat ik in tabblad 2019 in de cellen C4:C6 kan zetten om te verwijzen naar een tabblad eerder dan 2019 door te verwijzen naar 1 jaar eerder dan in A2 staat (van tabblad 2019). Ik merk dat ik het moeilijk vind om mijn vraag goed te verwoorden, maar ik zou in C4:C6 (van tabblad 2019) een verwijzing willen hebben naar A2-1. Zodanig dat ik het hele tabblad 2019 kan kopieren in een nieuw tabblad 2020 en ik daar dan alleen A2 hoef te wijzigen en ik automatisch een kolom B krijg met "Omzet Kaas 2020" en een kolom C met "Omzet Kaas 2019" en daarin ook de omzet cijfers van januari en februari automatisch in terecht komen. Hoop dat iemand kan helpen........

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan