Hoe kan ik een Dell Alienware M11 overklokken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

laagvlieger

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
Beste lezers,

Hoe kan ik een Dell laptop'" Alienware M11 overklokken.

Het schijnt natuurlijk te kunnen maar weet het niet precies. Is er een progje voor?

met dank, Marc

om te beginnen zou ik me als ik jou was goed inlezen over overklokken. het is namelijk niet zo dat er even snel een gewenste snelheid in een progje kan worden ingevoerd, maar je moet met verschillende dingen rekening houden en je doet je werk vanuit de bios.

je moet dus naar je bios gaan en kijken of je daar iets terugvind over geavanceerde instellingen van je processor. afhankelijk van je pc moet je dan kijken naar je FSB en de multiplier. zegt dit je al niks kan je maar beter stoppen en je goed gaan inlezen, want als je dit gehad hebt moet je vaak ook nog met voltages gaan knoeien, waarbij de kans op het ver...en van je processor flink aanwezig is.

Wellicht even overbodig, maat TS heeft het over een laptop....

Bedankt voor jullie reactie, maar mrmusic heeft een punt. Het is wel mogelijk en misschien zelfs op een makkelijker manier dan Example5 aangeeft. Heb iets over een progje gehoord, weet je daar misschien iets over mrmusic?

Marc

Goed, dank je :o hb de volgende info gevonden:

http://www.pcwebplus.nl/thard/overklokken.htm

Zoals jullie zien zijn er 3 programmaatjes nodig om de boel te blijven checken, dit zonder dat de bende in de soep loopt. jammer alleen, dat er in de 2 onderste van het rijtje CPU progjes geen goede link is, maar dat is wel uit te zoeken...

Marc

Goed, dank je :o hb de volgende info gevonden:

http://www.pcwebplus.nl/thard/overklokken.htm

Zoals jullie zien zijn er 3 programmaatjes nodig om de boel te blijven checken, dit zonder dat de bende in de soep loopt. jammer alleen, dat er in de 2 onderste van het rijtje CPU progjes geen goede link is, maar dat is wel uit te zoeken...

Marc

wat is daar anders aan dan wat ik aangaf? die 266mhz in dat plaatje is de FSB waar ik het over had, de voltages die je moet aanpassen gaf ik ook aan. maar zoals ik al zei, ga je goed inlezen voordat je begint! een verkeerde voltage kan al slecht aflopen en die laptop is vrij duur denk ik zo...

zoals al gezegd: het overklokken zelf verloopt via de bios. met programma's als coretemp, cpu-z en prime95 kan je temperaturen in de gaten houden, de FSB en voltages checken en stresstesten runnen...

Je hebt helemaal gelijk, het komt zo'n beetje op hetzelfde neer. Maar 1 ding: ik kan niet in de BIOS komen, in die zin dat het het 'computer setupmenu' wel verschijnt maar IK hierin geen BIOS instellingen kan vinden.

Misschien wil je als laatse wat ik je vraag deze vraag beantwoorden svp? Dan ben je van me af...

Dank, Marc

Laatst bewerkt:
Maar 1 ding: ik kan niet in de BIOS komen. Op de HP-site geven ze aan dat dit via F10 gaat, maar dan geeft hij aan in een DOS-venster dat ik F8 moet gebruiken.

Wat doe je nou op de site van HP als je een Dell hebt?????

En nogmaals, het gaat om een LAPTOP, daar zitten dat soort mogelijkheden niet op!

Ik dacht van wel, maar nu ben je echt van me af. bedankt voor je reacties! TKGA.

Wat doe je nou op de site van HP als je een Dell hebt?????

En nogmaals, het gaat om een LAPTOP, daar zitten dat soort mogelijkheden niet op!

volgens mij kan dat bij alienware wel mrmusic, ik kan me uiteraard vergissen, maar lees ook op andere sites:

... If you dare, you can also try yourself on a manual overclocking, which Alienware makes possible via bios (advanced / CPU Over-Clock). This way, the bus speed can be increased ...

Mijn opmerking was ook voor Example5, ik weet wel dat het over een laptop gaat!

ik snap ook wel dat het om een laptop gaat... ik vond het hier:
http://www.notebookcheck.net/Review-Alienware-M11x-R2-Subnotebook.33845.0.html

daar praten ze eerst wat over auto overclocking dmv intel turbo boost, en daarna in de 3e alinea onder kopje 'Gaming Performance Verdict' staat wat ik net citeerde.

nogmaals, degene die er het makkelijkst achter kan komen is de vraagsteller zelf, die kan gewoon even in de bios kijken of dat te vinden is.

Je hebt helemaal gelijk, zo simpel is het dus! Weer iets geleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan