Hoe kan ik een Dynamische HD omzetten naar een Standaard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peter72

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2006
Hallo, ik heb een probleem, ik heb een Maxtor 80 Gb HD die zat altijd in mijn pc en werkte correct maar nu wil ik hem gebruiken in een Extern HD station.
Maar hij is als Dynamische schijf gemaakt, het was mijn 2e schijf.
Nu heb ik al vanalles geprobeert via schijfbeheer van windows maar ik krijg het niet voor elkaar om de schijf weer standaard te krijgen.
Wie kan me helpen

Alvast bedankt
Peter

Uit de helpbestanden van windows:

Maak een back-up van alle volumes op de schijf die u wilt converteren van dynamisch naar standaard.
Klik op Verwante onderwerpen voor meer informatie over het maken van back-ups van volumes.

Open Computerbeheer (lokaal).
Klik in de consolestructuur op Schijfbeheer.
Waar?

Computerbeheer (lokaal)
Opslag
Schijfbeheer

Klik met de rechtermuisknop op de dynamische schijf die u wilt converteren naar een standaardschijf en klik voor elk volume op de schijf op Volume verwijderen.
Als alle volumes van de schijf zijn verwijderd, klikt u met de rechtermuisknop op de schijf en klikt u vervolgens op Schijf converteren naar standaardschijf.
Opmerkingen

U opent Computerbeheer als volgt: klik op Start en Configuratiescherm. Klik achtereenvolgens op Prestaties en onderhoud en Systeembeheer en dubbelklik op Computerbeheer.
U moet als beheerder of als lid van de groep Administrators zijn aangemeld om deze procedure uit te kunnen voeren. Als uw computer is aangesloten op een netwerk, is het mogelijk dat het netwerkbeleid zo is ingesteld dat u deze procedure niet kunt uitvoeren.
U kunt de schijf pas converteren als deze leeg is. Als u de gegevens op de schijf wilt behouden, maakt u een back-up of verplaatst u deze naar een ander volume voordat u de conversie uitvoert.
Als de dynamische schijf eenmaal naar een standaardschijf is geconverteerd, kunt u alleen nog partities en logische stations op deze schijf maken.

Dit doet ie dus niet, ik heb alle volumes verwijdert maar heb alleen de keuze om te formateren of een letter toe te kennen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan