Hoe kan ik een externe (USB) harddisk opnemen in mijn netwerk ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mboertje

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2005
Ik heb een externe harddisk (met alleen een usb aansluiting) Deze wil ik graag op mijn netwerk hebben.

Is daar een oplossing voor ? Wellicht iets met wifi ?

Als je een router hebt met een geschikte USB aansluiting zou het kunnen.
Je kunt hem aan de lokale pc ook als lokale schijf in het netwerk delen, maar dan moet die pc aan blijven staan...

Is het geen optie om hem gewoon aan een computer te hangen? Sommige routers hebben ook standaard support voor het delen van een usb drive over het netwerk

Mocht je bovenstaande opties niet hebben kun je ook nog een network usb device kopen, deze draait meestal samba wat ook op de meeste routers staat als er een usb in kan.

Hij staat nu op de volgende manier aangesloten:

Externe HDD > Belkin Network USB Hub > Netwerk switch > ADSL Modem / Router
Probleem is dat de netwerk usb hub niet meer werkt onder windows 8.1

Wat zijn dan de optie's ?

Even een ander forum er weer bij gehaald (klikje

Dus nog een keer het softwarepakketje installeren...

En als je het programma uitvoert in compatibiliteitsmodus met windows vista?

Sorry maar die begrijp ik even niet, ik heb windows 8.1 en al geen vista, hoe voer ik hem dan uit als vista en in compatibiliteitsmodus ?

rechtermuisknop /eigenschappen/compatibiliteit/compatibiliteitsmodus/dit programma uitvoeren in compatibiliteitsmodus voor: en windows vista of XP SP3

Hij blijft gewoon geen apparaten zien, die zag die in eerste instantie wel, alleen kon ik toen geen verbinding maken. Kan ik niet ergens het apparaat benaderen via een ip adres ?

Knipsel.JPG Ik heb een schermafdruk bijgevoegd, volgens mij is dat de belkin adapter, die is inactive zegt hij, als ik het ip aders in tik kom ik er ook niet bij

schermafdruk komt uit de webpagina van het modem, en heeft betrekking op het belkin apparaat

geen idee, ik heb verder geen klachten. Wat is DHCP en hoe kom ik er achter of ik een ip confilct heb ?

DHCP staat voor dynamic host configuration protocol, oftewel dat je router zelf ip adressen toewijst aan apparaten.

Je zegt dat je geen klachten hebt verder, dan heb je dus geen ip adres conflicten, anders zal de verbinding wegvallen.
Wacht even op de reacties van andere leden, kijken of die nog iets weten.

Dat kan ergens in je router ja, maar dat lijkt me niet nodig als je verder geen conflicten hebt. Volgens mij is het zelfs zo dat een netwerk usb hub een statisch ip nodig heeft om te werken.

Ik heb de hub een reset gegeven (terug naar fabrieksinstellingen) en nu zie ik weer apparaten, alleen ermee verbinden lukt nog niet....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan