• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kan ik een groep filteren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Autobranche

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2009
Berichten
12
Beste allemaal,

Mijn naam is Harald en ben nieuw hier.

Ik heb een vraag ik zou het enorm op prijs stellen als jullie mij hierbij konden helpen.

Ik wil gegevens kunnen filteren. Ik heb 50 cellen met data verdeeld over 180 kolommen. De eerste 6 moet ik normaal filteren, dat lukt. Maar de rest dus 44 van de cellen wil ik niet allemaal afzonderlijk filteren. Deze 44 cellen wil ik in 1 filter. Zodat ik alleen onderwerpen celecteer die op dat moment van belang is. Kan dit?

Graag jullie hulp!

Groetjes
 
Beste Autobranche ;)

Welkom op dit forum :D

Volgens mij kan je maar 1 keer filteren op een tabblad

Dus zal je de 44 cellen op tabblad2 moeten plaatsen en daar filteren.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Dankje Danny!

Maar die andere 44 cellen vertellen wat over de eerste 6. dan heb ik toch geen overzicht meer?
 
Je kan door middel van VBA een range aanduiden en daar op filteren meerdere filters kunnen .speel een beetje met het bestandje.
plaats anders eens een voorbeeldje zonder gevoelige info wat waar en ....
 

Bijlagen

  • sort.xls
    24,5 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Hallo Autobranche,

Kun je misschien een .xls bestandje uploaden.
Dat praat wat gemakkelijker.
 
Ik heb een voorbeeld bestand aangemaakt ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    10,7 KB · Weergaven: 20
Ik heb een voorbeeld bestand aangemaakt ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.

Ik ben nog niet mee . Stel ik filter op Opel > Astra > Basis dan blijft er rechts nog de resterende data , wil je daar dan nog iets filteren . Ik tracht logisch mee te denken maar er ontbreekt bij mij nog een link . maak eventueel gebruik van kleur in je bestandje om aan te duiden tot wat je wil komen .
.
 
Ik zal het even in contect plaatsen":

Waarom heb ik die geel gemarkeerde gefilterd. Omdat ik bijvoorbeeld de waarden (die rood zijn gemarkeerd) kan vergelijken. Ik vergelijk bijvoorbeeld alle astras met de passat, de rest filter ik dan uit. Vervolgens vergelijk ik dan op basis van de gegevens die rood zijn gemarkeerd. Ik zou dan bijvoorbeeld op de conclusie kunnen komen dat de Astra korter is dan de Passat. Maar ik krijg alle andere rode cellen mee, die ik eigenlijk niet wil zien. Ik wil dan eigenlijk puur de heigt zien.

Voorbeeld 2: Ik neem alle merken en modellen met alle trims maar dan alleen de 1600 engine. En dan kijk ik bv naar Consumption, dan kan ik zien welke auto het minst verbruikt met een 1.6 motor. Maar ook nu krijg ik alle andere rood gemarkeerde cellen mee.

Als het om een data gaat is het nog wel te doen, maar wil ik een paar gegevens uit de rode cellen analyseren dan wordt het erg irritant. Wat ik dus wil is een soort hoofdfilter voor alle rode cellen en dat ik vanuit daar de criteria kies welke voor mij op dat moment van belang zijn.
 
Als ik het nu begrijp wil je de kolommen A tot D zichtbaar met daarnaast bv kolom F de rest wil je tijdelijk verbergen
 

Bijlagen

  • voorbeeld(1).xls
    22 KB · Weergaven: 33
Ja precies eigenlijk wil ik dit. Maar ik heb zoveel rijendat ik niet allemaal 1 voor 1 wil verbergen. Dus ik vroeg mij eigenlijk af of ik tot een lijst zou kunnen komen. Netzoals in een pivot table. zodat ik in 1 oogoplas dingen kom aan en afvinken
 
Met max. 3 muiskliken kan je ook al heel veel verbergen > selecteer de kolommen dat je niet wil zien , stel je wil zoals op de jpg de kolom G behouden > selecteer de de kolommen E en F druk dan op de Ctrl toets en selecteer de rest , blijf met je cursor boven in een kolom > rechtermuis klik en selecteer verbergen en hups weg zijn ze , om ze terug zichtbaar te maken selecteer kolom D en 1 of 2 ernaast ( rechts ) rechtermuisklik en klik op terug zichtbaar . ( ik kijk of ik een macro kan in elkaar kan prutsen , mits een beetje zoekwerk )
 

Bijlagen

  • verb.jpg
    verb.jpg
    96,3 KB · Weergaven: 36
Ja dat is nu zeer zeker een optie Trucker10. Ik kijk of er nog alternatieve manieren zijn om het in de gewenset vorm te krijgen. Ik stel jullie reacties erg op prijs, vriendelijk bedankt daarvoor.

Ze zeggen dat internet mensen afzet van sociale contacten, ik ervaar nu het tegendeel.

Hartelijk dank mannen....
 
Beste Harald ,
IK heb 2 werkende oplossingen ( staan indezelfde sheet ) in kolom D1:E1 heb ik een knop gezet die de door jouw geselecteerde kolom zal kopiëren > je selecteert bv kolom BB daarna klik je op de knop en de kolom BB komt dan in kolom E te staan (ook met filter).
Een tweede optie die ik heb ingebouwd is het dubbelkikken in rij 1 , stel je wil de gegevens van kolom K zien > dubbelklik in de cel K1 en de kolom K komt dan in E te staan .
 

Bijlagen

  • voorbeeld(1).xls
    41,5 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Harald , soms moet men zijn kop al eens onder water steken ( even van de cpu weg ) en je krijgt nieuwe gedachten . Zo heb ik het voor elkaar om de kolommen die niet geselecteert zijn te verbergen .
Je hebt nu de keuze uit 2 opmaakjes
Code om het klembord leeg te maken zodat het flikkeren van de cellijntjes stopt
Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
    Selection.EntireColumn.Copy
        Columns("E:E").Select
            ActiveSheet.Paste
                [E1].Select
             ActiveCell.Range("B1:BI1").Select
        Selection.EntireColumn.Hidden = True
        
    [COLOR="red"]With New DataObject
        .SetText ""
        .PutInClipboard
    End With[/COLOR]
End Sub
Private Sub CommandButton2_Click()
    ActiveCell.Range("A1:BI1").Select
        Selection.EntireColumn.Hidden = False
    [A1].Select
    
    [COLOR="Red"]With New DataObject
        .SetText ""
        .PutInClipboard
    End With[/COLOR]
End Sub
 

Bijlagen

  • voorbeeld(2).xls
    44 KB · Weergaven: 23
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan