hoe kan ik een server vragen om info

Status
Niet open voor verdere reacties.

JB'tje

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
ik wil een server vragen om het IP addres van een site, en vervolgens naar die site gaan... informatie uit die site halen en ik ben klaar.
kort samengevat, ik wil dus info van de site www.kingsofchaos.com krijgen.
hoe moet ik dat doen???

ook wil ik vragen hoe ik mijn andere vragen (die ik eerder hier heb gesteld) kan weggooien. of dat iemand anders dat wil doen??? (de vragen staan ook bij VB)

JB'tje

Waarom heb je perse het IP eerst nodig ?
Je kunt toch ook direct naar kingsofchaos gaan voor de info ?
Volgens mij ondersteunen zowel de webcontrol als de winsock ook url's

Om op je laatste vraag terug te komen...

Vragen gooien we niet zomaar weg. Gaan desnoods op slot om zo in het archief te verdwijnen maar ook daar moet een reden voor zijn. Waarom moeten je andere vragen weg?

nou, omdat er geen enkele rectie op die vraag is gegeven... dus nu heb ik maar een andere vraag gesteld... misschien dat men nu wel reageert:D

ja, misschien kan ik ook wel gelijk de info opvragen aan die kingsofchaos.com, maar alsnog weet ik niet hoe ik dat moet doen.
als iemand mij kan helpen???

JB'tje

Laatst bewerkt:
Je kan vanuit VB gewoon een winsock control maken en die contact laten maken met de website en eventueel een HTTP Get laten uitvoeren.

Verder zal het er een beetje van afhangen wat voor info je precies van de site wilt halen :)

ik wil een prog schrijfen, die als eers kan inloggen, bij www.kingsofcarnage.com/click daar de bron van daanhaalt. uit de bron info haalt (in deze bron staat een hyperlink die eruitgehaald moet worden) daarnaa moet er nieuwe info worden gevraagt bij die hyperlink die ik uit de bron heb gehaald. de info moet worden bewerkt zodat ik een getal overhoud.
dit getal moet weer naar die www.kingsofcarnage.com/click gestuurd worden, zodat ik daar een crediet krijg. ik hoop dat je me een beetje hebt kunnen volgen.:)

JB'tje

Laatst bewerkt:
Je kan vanuit VB gewoon een winsock control maken en die contact laten maken met de website en eventueel een HTTP Get laten uitvoeren.
wat is een winsock, en hoe kan ik die maken???

Verder zal het er een beetje van afhangen wat voor info je precies van de site wilt halen
ht gaat om verborgen informatie, bij de ense site. bij de andere site gaat het om informatie die wel te zien is. maar voor zover ik weet moet je bij bijde sites de informatie uit de ron helen, omdat het anders niet kan.

JB'tje

Ik meen, dat ik een dergelijk programma(zoals je dat beoogt) hier bij de sectie VB ooit gemaakt heb. Maar weet zelf niet meer wie dat topic ooit geopend heeft en evenmin de naam van dat topic. Als het goed is, had ik voor dat doeleind 3 controls gebruikt, namelijk: Een Inet control, Webcontrol en eventueel een Winsock control.

Je kunt met deze 3 controls je doel bereiken. Met behulp van de VB SHELL instructie kan ook.

Je kunt een ip v.e. server onder Dos ook achterhalen door:
ping -a url-van-die-site (met weglating van http://)

Dit heb ik zojuist uitgevoerd en het het ip is:
66.152.98.22

Dennis.

ik weet niet zoveel van VB af, dus ik snap ook niet echt wat ik met "Een Inet control, Webcontrol en eventueel een Winsock control. " en hoe ik die kan maken. Kan iemand mij dan dus uitleggen wat ik ermee kan en hoe ze te geruiken.

@ DENNIS90 ik heb ff op je naam gezocht, bij zoeken bovenaan. misschien dat ik iets kon vinden. maar nee, 't ik heb niet echt iets gevonden.

JB'tje

Laatst bewerkt:
Geplaatst door JB'tje
ik weet niet zoveel van VB af, dus ik snap ook niet echt wat ik met "Een Inet control, Webcontrol en eventueel een Winsock control. " en hoe ik die kan maken. Kan iemand mij dan dus uitleggen wat ik ermee kan en hoe ze te geruiken.
Die drie active-x controls hoef je niet te maken, ze bestaan gewoon al in VB6.

Je moet ze nog alleen in de Tool-box toevoegen door een rechtsklik op de tool-box te geven, en hierna:
Components/Tabblad Controls

Je vinkt nu de volgende controls af:

1) Microsoft Internet Controls (Het is een Webbrowser control)
2) Microsoft Winsock 6.0.(Het is een Winsock control)
3) Microsoft Internet Transfer Control 6.0 (Het is een Inet control)

Met deze 3 controls kun je je doel bewerkstelligen.
Geplaatst door JB'tje

@ DENNIS90 ik heb ff op je naam gezocht, bij zoeken bovenaan. misschien dat ik iets kon vinden. maar nee, 't ik heb niet echt iets gevonden.
JB'tje
Dan heb ik toch op een ander Forum geplaatst, maar weet niet meer welk Forum dat was.

Dennis.

haha, ik heb VB 4.0 en 5.0 maar geen 6.0
bestaan ze ook in 5.0 dan????
zo nee, hoe kan ik ze maken (of is dat heel erglastig??)

JB'tje

Zelf heb ik VB vanaf VB 1(VB 1 voor zowel Dos, niet grafisch dus, als Windows)

Werk tegenwoordig niet meer met eerdere versies dan 6, je kunt met VB5 altijd even proberen.

Ja, het wiel voor de 2e keer uitvinden. Ik weet niet of dat verstandig is. Zo'n control kun je altijd zelf maken, maar vergt wel enige goede basis kennis van VB.

Dennis.

PS. Ga nu slapen en wellicht tot morgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan