• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kan ik een tabblad automatisch een kleur geven?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KalaKaia

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2012
Beste lezers,

Ik heb een Excel-bestand waarin ik de werkplanning in bij hou. Elk tabblad staat voor één week. Wanneer er op een bepaalde dag voldoende personeel is ingepland dan wordt de cel van deze dag groen. Alleen wanneer de hele week goed ingeplant is wil ik eigenlijk dat het tabblad van deze week automatisch groen kleurt. Hierdoor hoef ik niet steeds elk tabblad langs om te checken of de week goed ingeplant is.

Weet iemand of het mogelijk is om zo'n tabblad AUTOMATISCH een kleur te geven? Zo ja, hoe?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten K.

Je zoekt een VBA oplossing en daarmee kan ik je waarschijnlijk onvoldoende helpen.

Wel kan ik je als tip geven dat je aan de forumleden aan kunt geven, hoe we kunnen zien dat iets (wel) of niet voldoende is ingepland.

Waarom is zondag onvoldoende ingepland?

B.V. Omdat hier een 3 staat en het dient minimaal 5 te zijn?

Dit is puur een voorbeeldje. Het minimum aantal werknemers moet 4 zijn, dan wordt het "balletje" geel (krappe bezetting maar voldoende). Pas bij 6 personen veranderd dit in een groen "balletje".

Mijn vraag is dus of ik het verkleuren van deze balletjes kan linken aan het verkleuren van het tabblad icoontje...?

Bedankt voor de moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan