Hoe kan ik een tabblad very hidden tevoorschijn halen door een macro?

• Onderwerp starter Onderwerp starter samui
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

samui

Verenigingslid
Lid geworden
26 mei 2012
Hallo,

Het lukt mij wel om via een macro tabbladen te verbergen ActiveWindow.SelectedSheets.Visible = False
Echter: Ik heb ook een tabblad verborgen via mijn VBAProject en dan very hidden. Dit ivm privacy gegevens die niet iedereen mag zien
Nu moet ik om dit tabblad in zichtbaar te krijgen via mijn VBA project > paswoord ingeven > bewust tabblad aanklikken en bij Eigenschappen > visible > very hidden veranderen in visible.

Is dit tabblad "mail" ook visible te maken in macro 1 via bovenstaande uitleg en dan, nadat ik gewerkt heb in dit tabblad "mail" via macro 2 weer very hidden te sluiten, zodat dit weer very hidden verborgen is in mijn project en niet dmv rechtermuisknop en dan op zichtbaar klik weer in beeld kan komen?

Vol verwachting klopt mijn hart.

mvg,

Frank

Een blad diep verbergen doe je met:
Code:
Sheets("Bladnaam").Visible = xlVeryHidden

Je maakt hem weer zichtbaar met:
Code:
Sheets("Bladnaam").Visible = True

Voorbeeld voor Toggletoets:
Code:
Sheets("Bladnaam").Visible = IIf(Sheets("Bladnaam").Visible = True, xlVeryHidden, True)

Laatst bewerkt:
Edmoor,

Thanks voor je supersnelle reactie weer.
Ik had gegokt op very.hidden = false maar dat werkte dus niet.
Die van jou wel. SUPER weer.
Ik ga toch maar eens een boek aanschaffen of moet ik dit ook ergens in excel/vba kunnen vinden?

Alles dat ik ervan weet komt van Google ;) Dat is nog sneller en beter dan welk goed boek dan ook :)

Laatst bewerkt:
@Edmoor

Dat ben ik zeker niet met je eens.
Jij kunt dat ook niet beoordelen als je nog nooit een goed boek hierover hebt doorgenomen.

Daar zal een ieder z'n eigen ervaring in hebben. Maar ik wil er ook zeker niet mee zeggen dat hij geen boek moet aanschaffen. Zo is de reactie niet bedoeld.

Laatst bewerkt:
Ik begreep dat jij geen ervaring had met een goed boek, maar daarover toch een oordeel had. ... ;)

Dat had ik inderdaad niet handig neer gezet ;) Ik bedoelde eigenlijk dat het voor wat betreft zaken als xlVeryHidden eenvoudig is om dat snel via Google te vinden. Wat boeken betreft, daar staat hier een heel rijtje van. En niet alleen Office en VB :)

@ snb,

Wat is een goed boek waar je dit soort zaken in kan vinden zonder dat er van alles uitgelegd wordt waar je zelden of nooit mee te maken krijgt.
Ik heb hier wel een oud boek liggen waar ik het niet in vond.
Hierna ga ik de vraag sluiten.

Ik begreep dat jij geen ervaring had met een goed boek, maar daarover toch een oordeel had. ... ;)

@ snb,

Wat is een goed boek waar je dit soort zaken in kan vinden zonder dat er van alles uitgelegd wordt waar je zelden of nooit mee te maken krijgt.
Ik heb hier wel een oud boek liggen waar ik het niet in vond.
Hierna ga ik de vraag sluiten.

Voor opzoeken van afzonderlijke zaken zou ik altijd beginnen met de hulpbestanden van de VBeditor en de object browser in de VBEditor.
Dan had je de verschillende waarden van Visible gauw gevonden.

Als je je wil verdiepen in de struktuur van VBA en een systematsich overzicht wat er allemaal kan, lijkt mij een boek handiger.

Voor de start: VBA voor Dummies
Daarna John Walkenbach of
Green, Bullen, Bovey, Alexander (Excel 2007 VBA)

Dan ben je voorlopig wel even zoet..

Maar realisser je wel dat er geen enkel boek/hulpbestand/website is waarin alles staat.
Uiteindelijk is VBA alleen een gereedschapskist en is je eigen creativiteit doorslaggevend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan