hoe kan ik een template maken van een pagina en deze aan andere pagina koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Orcaa

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2010
Heb een pagina gemaakt in HTML en wil deze pagina als template gebruiken voor de andere pagina's van de website. Zodat als ik bv een menu aanpas, dat ik niet elke pagina apart aan moet passen

Kan dit en zo ja hoe doe je dit dan

Hi,
zet het menuutje in een tekstbestandje met de .html extensie bv. menu.html. Dit mag geen complete html met html en doctype etc zijn.

Op de plaats van het menu zet je dan
HTML:
<!--#include virtual="menu.html" -->

Nu hoef je met deze server-side include alleen nog maar menu.html aan te passen

Dank je city guy voor je snelle reaktie, maar het gaat niet alleen om het menu maar over de hele opbouw van de pagina. Dus ook de header en het content gedeelte en de footer en zo.

Begreep dat het bv in dreamweaver mogelijk is om zo'n template te koppelen aan je nieuwe webpagina, maar kan dit ook in html

Dank je city guy voor je snelle reaktie, maar het gaat niet alleen om het menu maar over de hele opbouw van de pagina. Dus ook de header en het content gedeelte en de footer en zo.

.. dat had ik niet ze begrepen ...
Begreep dat het bv in dreamweaver mogelijk is om zo'n template te koppelen aan je nieuwe webpagina, maar kan dit ook in html

dreamweaver is een uitgebreid webdesignpakket en is misschien te zwaar voor jouw doel. HTML is geen pakket maar een webpagina-opmaak-code

... maar ... je zou
- van de vaste blokken in jouw site INCLUDE-html bestanden kunnen maken, maar dat is ook bewerkelijk
of
- als je toch met een pakketje aan de gang kan, het opensource pakket kompoZer kunnen downloaden. Hoeft niet eens met een setup geinstalleerd te worden, uitpakken en draaien. Kan werken op basis van templates die je in kompoZer aanmaakt.

Er zit een redelijke handleiding bij. Ik test met een engelse versie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan