Hoe kan ik een TV uitzending die op internet gesteamd wordt opnemen? Voel me schuldig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Ik zoek software om het interview van Willem-alexandewr en Maxima die gisteren woensdag 17 april werd uitgezonden op te nemen en als het even kan, op een CD en of DVD te kunnen branden.

Mijn moeder heeft mij gisteren opgevangen nadat ik overstuur was geworden, maar ik voel me nu schuldig, want ze heeft de uitzending gemist, heeft geen computer of internetaansluiting, dus ik wil het graag opnemen van de stream die er wel is, maar hoe doe ik dat?

Ik draai onder Windows XP Home, heb ongeveer 30GB vrije ruimte, maar zet het liefst de boel op een CD of een DVD die ze in een stand alone speler kan afdraaien.

Ik zou enorm dankbaar zijn voor de hulp.

Hallo Miauw,

Volg de onderstaande stappen nauwkeurig en je zult binnen enkele minuten met de gewenste video op je harde schijf zitten!
1. Open (of installeer) Chrome
2. Voeg de User-Agent Switcher for Chrome extensie toe aan Chrome, deze nestelt zich met een icoontje rechts boven in de browser.
3. Klik op het icoontje van de extensie en selecteer “iPhone 4”. Het label van de extensie vranderd in “IP4”.
selecteerua.png

4. Ga naar de Uitzending Gemist aflevering welke je wilt bewaren, klik rechts op de video en selecteer “Video opslaan als…”
videoopslaan.png

5. That’s it! De video zal nu binnen enkele minuten op je computer staan.
downloadvideo.png

6. Vergeet niet in de extensie je user agent weer op “Default” te zetten.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel

MVG

jopi328

Laatst bewerkt:
Ik heb geen iPhone, Google Chrome nestelt zich in de computer, ben ik ook niet erg van gediend, maar hoe zit het nou met MPEG2? MPEG2 werkt toch alleen in een stand alone DVD speler, MPEG4 toch alleen in nieuwere of alternatieve types?

Misschien ben ik wat te argwanend, maar ik zit op een laptop van 9 jaar oud wat een Pentium 4 is.

Even vergeten, ik werk met Firefox 20.0.1 .

Laatst bewerkt:
Er is een handig programma om uitzendingen gemakkelijk te downloaden, dat heet GemistDownloader. Via instellingen kan je kiezen om het bestand meteen te laten converteren naar extensie van jouw keuze. Aangezien je het bestand daarna op een CD of DVD wil branden, is het handig een extensie te kiezen waarmee je brander werkt, vaak is dat AVI. Waarna je met een ander programma AVI2DVD, het bestand op een DVD kan zetten en vervolgens in een stand alone DVD speler kan afspelen.

Er is een handig programma om uitzendingen gemakkelijk te downloaden, dat heet GemistDownloader. Via instellingen kan je kiezen om het bestand meteen te laten converteren naar extensie van jouw keuze. Aangezien je het bestand daarna op een CD of DVD wil branden, is het handig een extensie te kiezen waarmee je brander werkt, vaak is dat AVI. Waarna je met een ander programma AVI2DVD, het bestand op een DVD kan zetten en vervolgens in een stand alone DVD speler kan afspelen.

Dank je voor je reactie en mijn excuus voor mijn late reactie.

Is het niet mogelijk om meteen naar MPEG2 te branden, of zou een DVD recorder in de laptop dat niet aankunnen?

Is het niet mogelijk om meteen naar MPEG2 te branden, of zou een DVD recorder in de laptop dat niet aankunnen?
- het is handig een extensie te kiezen waarmee je brandprogramma werkt
Dus als jij een brandprogramma hebt wat een mpeg2 bestand op een DVD brandt, welke daarna op een stand-alone DVD speler kan spelen, is dat mogelijk. Ik heb alleen al aangegeven dat merendeels de brandprogramma's (vaak) goed overweg kunnen met een AVI bestand. En het meest voor ahdn ligt om daarmee te werken.

De essentie van je vraagstuk lag in het feit dat je iets wilt downloaden en vervolgens op een DVD kan braden, zodat je moeder er naar kon kijken. Naar mijn idee heb daarop antwoord waarmee je verder zelf kan doen wat je ermee wilt doen. Begrijp mij niet verkeerd, maar keep het simpel en volg die weg. Ga nu niet allerlei variaties bedenken waarop je geen antwoord weet, want anders wordt dit nog een lang vraagstuk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan