Hoe kan ik een UserForm openen bij opstarten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdWel

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2008
Hallo waarde helpers,

Ik heb een UserForm ontworpen met 20 drukknoppen die de funktie van een soort control panel heeft.
Nu wil ik bij het opstarten van het workbook dit meteen op de voorgrond hebben.
Ook wanneer ik door diverse werkbladen heen blader, wil ik de UserForm steeds kunnen oproepen. Het liefst door bv. Escape in te drukken.

Iemand enig idee?

Ed

Laatst bewerkt:
Eerste deel = opgelost.

Door een eureka ontdekte ik dat het openen van UserForm1 bij opstarten werkt bij Excel-objecten: ThisWorkbook.
Ik dubbelklikte erop en kreeg meteen:
Private Sub Workbook_Open()

End Sub

UserForm1.Show ertussen zetten en klaar.

Nu het tweede deel van mijn vraag nog.............

Maak een macro 'openscherm'
Code:
Sub openschern()
  Userform1.show
end sub
koppel die macro aan een toets(combinatie)

Hang de macro van snb bv. via een OnKey statement aan de Escape toets. Let wel: elke keer als je Escape drukt komt er dan die userform, TENZIJ je extra code voorziet in het stukje code van snb. Dus code die gaat kijken of er wel of niet een userform getoond moet worden.

Wigi

How to

Hoe zou die OnKey code er dan uit moeten zien en waar plaats ik dit, zodat door alle werkbladen heen steeds gekeken wordt of Escape ingedrukt wordt?

Ik wil altijd helpen, maar euh... RTFM aub. Of Googlen.

Sorry

Geen idee wat je bedoelt met RTFM.
Op Google had ik al rondgekeken, evenals de tips-afdeling op deze site.
Ik heb een zeer goed werkend factureringsprogramma geschreven in Excel95. Ben de huidige syntaxes nu aan het herontdekken en loop vast op mijn (bovenstaande) vraag.
Ik dacht dat dit forum voor dit soort dingen bestemd was.

Een ietwat teleurgestelde EdWel

Op Google had ik al rondgekeken

Met welke zoektermen doe je dat dan?

In post #4 gaf ik aan dat je onkey moet gebruiken. Als ik daarop Google geven de 2de, 3de, 6de link al kant en klare code. Op F1 drukken in VBA en onkey intikken is ook niet lastig.

Dit forum is er om te helpen en ik wil ook steeds helpen (anders schrijf je geen 13.000 posts hier op het forum), maar er zijn grenzen hé.

Wigi

PS: als je wil weten wat RTFM is, googlen geeft hier zelfs direct de uitleg in de 1ste link (wikipedia).

Klopt

Wigi,

Klopt wat je zegt.
Ik had een veel te moeilijke zoekterm bij google opgegeven en kreeg daardoor slechts verwarrende dingen.

M'n Office-cd=caduuc, had VBA-help niet geïnstelleerd, dus m'n vragen waren een noodgreep. Moest uit geheugen vissen.

Waardeer je hulp zeer.

Ed

OK, doe dit dan eerst, en experimenteer er wat mee. Op internet is er massa's code te vinden voor zoiets.

Mocht je toch vast zitten, laat het weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan