Hoe kan ik een website blokkeren mbv Firewall??

Status
Niet open voor verdere reacties.

marowa

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2002
Ik wil dat mijn computer met een bepaalde site niet kan communiceren. Hoe kan ik dit instellen en waar? Er is mij verteld dat dit via Firewall kan, maar hoe?

Dit kan inderdaad via een firewall die je de mogelijkheid geeft ip adressen te blokken. Je blokt dan gewoon het ip adres van de website, in het geval van www.msn.nl s dit 207.46.28.100. Als je het ip adres van een site wil weten dan start je en dos prompt op (start->uitvoeren/run en daar typ je command.com (bij win2k/xp kan ook cmd)Nu krijg je een dos prompt hier typ je ping www.jewebsitezijnadres.com (bijv. www.msn.nl of www.google.com) vergeet niet de spatie tussen ping en het webadres nu gaat die pingen naar het adres wat jij opgegeven hebt, in deze tabel is ook het ip adres te vinden, dus x.x.x.x waarbij "x" max. 3 cijfers kunnen zijn. Dit ip adres blok je dan. Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, in elk geval veel geluk

Hoe kan ik zien of mijn Firewall dit ondertsteund?

Ik heb alles begrepen, alvast dank daarvoor. Maar hoe kan ik zien of mijn Firewall dit ondersteund? Ik werk met MS Windows XP en heb bij netwerkverbindingen bij eigenschappen en bij geavanceerd het vinkje Firewall aangevinkd.

Waarbij vermeldt moet worden dat je de DNS Client service moet uitzetten. Je pc wordt anders traag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan