• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe kan ik eindcijfers het beste 'laten zien' ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefbamtechniek

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2013
Hallo mensen, ik zit met een vraagje
Ik ben een opdracht aan het maken maar ik kom er niet helemaal uit.
Ik moet van een bepaald type gebouw (kantoor) een kostprijs per m2 berekenen.
Nu heb ik van 4 kantoren per categorie de prijs per m2 berekend, maar weet ik niet hoe ik dit moet laten zien.
Ik moet van die categorieën een aantal hebben, tussen de 3 en 5 oid, en dan wilt mijn opdrachtgever dat het gemiddelde bijna niet meer afwijkt zegmaar, dat het dus zo nauwkeurig mogelijk is.
Ik hoop dat jullie mijn vraag begrijpen en een oplossing voor mij weten
Ik heb in de bijlage mijn prijzen per m2 staan.

Bijlagen

Eerste wat opvalt: al die lege regels. Gooi die zo snel mogelijk weg, want die verstoren je datablok gigantisch. Als je meer wit wilt zien tussen de rijen, kun je simpel de rijhoogte aanpassen. Zoals je het nu hebt, schiet je jezelf behoorlijk in de voet, als je bijvoorbeeld formules wilt doorkopiëren etc. Die aantallen zie ik overigens nergens terug?

Je hebt helemaal gelijk, die lege cellen zijn niet optimaal, ik zal ze direct weghalen.
Maar mijn vraag is eigenlijk: hoe kan ik het beste uiten, als ik nog een kantoor erbij heb, hoeveel (%?) het gemiddelde dan veranderd van elke categorie, en hoe ik kan dat het beste laten zien. of kan ik dat beter op een andere manier doen

Ik snap, ook als ik de lege regels weghaal, nog steeds niks van je bestandje. Ook niet van je formules overigens, want =GEMIDDELDE.ALS(C10:F10; "<>0") doet exact hetzelfde als =GEMIDDELDE(C10:F10) inclusief de foutmelding als je hem doortrekt naar categorie 9 in rij 11. Leg eens uit wat je wilt doen in je bestandje, wellicht dat het dan duidelijker wordt. Nu denk ik: voeg een nieuwe kolom toe voor kantoor 5, en pas de formules aan...

Dat is dus ook het lastige, niet elke berekening heeft alle categorieën, dus soms wel en soms niet, maar als ik =GEMIDDELDE(C10:F10) invoer, dan rekent hij die 0 ook mee voor het gemiddelde en dat wil ik niet hebben.
Dit zijn allemaal prijzen per m2 voor een kantoor. En nu wil ik per categorie een gemiddelde prijs per m2.
maar ik wil weten hoeveel van die prijzen ik nodig heb (dus hoeveel berekeningen van kantoren) totdat het gemiddelde dus bijna niet meer afwijkt (zo is het mij verteld) en hoe ik dit het beste kan presenteren.
Ik hoop dat het nu een beetje duidelijker is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan