Hoe kan ik films stream van mijn laptop naar mijn iPad

• Onderwerp starter Onderwerp starter jplt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jplt

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2013
Hallo allemaal,

Ik wil graag films streamen van mijn laptop naar mijn iPad, maar dan zit ik in de auto en dan heb ik dus geen router. Is er een manier waarop ik toch de films kan streamen naar mijn iPad?

Alvast Bedankt :thumb: :thumb: :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik wil je graag helpen, maar zelfs als Plex-gebruiker snap ik je vraag niet helemaal.

Je hebt geen router, maar wil vanaf je laptop (in de auto?!?) de films naar je Ipad sturen? Dus je wil eigenlijk een virtueel wifi-netwerk maken met je laptop. De enige oplossing is hiervoor een zogenaamd "ad-hoc netwerk" te maken. Google hier maar eens op!

EDIT: en formuleer je vraag even opnieuw!

Laatst bewerkt:
Sorry, ik ben niet zo goed in het uitleggen van dit soort dingen, maar ik zal het nogmaals proberen. Ik ga binnenkort op vakantie en zit dan heel lang in de auto. Ik wil graag films kijken op mijn laptop en mijn broer wil graag films kijken op zijn iPad, maar ik kan niet alle films op de iPad zetten ivm de opslagruimte. Dus ik wil graag dat hij zijn films die op mijn laptop staan op de iPad kan kijken. Maar ik heb in de auto uiteraard geen router dus hoe moet ik dit dan doen? Ik dacht dat ik misschien een netwerk kon maken met mijn laptop en zo plex gebruiken, maar ik weet niet precies hoe en of dat eigenlijk wel kan. Ik hoop dat het zo wat duidelijker is en anders ga ik het nog een keer proberen uit te leggen ;)

Laatst bewerkt:
Wat Jaspertjeh schrijf is juist: Je moet een soort 'prive-netwerkje' maken vanaf je laptop waar je de iPad mee verbindt. Over dat 'prive-netwerkje' kun je dan (bijv.) streamen.
Nu vermeldt je niet welke versie Windows er op die laptop draait, maar voor Windows 7 kun je hier, hier of hier een handleiding vinden. Zelf met Windows 7 Starter schijnt het mogelijk te zijn: handleiding
PS: Bedenk dat je dit weer uit moet zetten als je thuis (of op school, op camping etc.) via wifi de laptop weer met Internet wilt verbinden.

Tijs.

Ik heb een ad hoc netwerk gemaakt, maar ios wil niet verbinden met het netwerk.

Vertel eens wat meer: De iPad ziet het netwerkje, en dan... ???

Tijs.

Hij vind het netwerk ik vul het wachtwoord in, maar dan blijft hij maar laden. Ik denk omdat het netwerk geen echt netwerk is en dus geen internet heeft.

a. Ik neem aan dat je NIET de laptop dan ook nog bedraad hebt aangesloten? Indien tóch aangesloten op bedraad netwerk, dan mag dat bedrade netwerk niet een 192.168.0.x netwerk zijn(!)
Ik zou (voor de volledigheid van de test) de pc niet bedraad aansluiten, want in de auto heb je ook geen bedraad netwerk.
b. De iPad hoort een 192.168.0.x ip-adres te krijgen etc.
Kun je op een (andere) laptop eens testen met het ad-hoc netwerkje? Indien het daar wel werkt, dan moet het aan die iPad liggen...

Tijs.

Testen met een andere laptop gaat op het moment een beetje lastig, want de netwerk kaarten van die laptops zijn niet echt goed meer. Maar ik weet wel wat er dan gebeurt. Windows verbind wel met het netwerk, maar zegt dan gewoon dat de verbinding beperkt is en dat er geen internet toegang is. Ios heeft zulk soort functies niet volgens mij.

Test dan eens met de ad-hoc netwerk-laptop bedraad aangesloten aan de router en dan weer kijken of die iPad wil verbinden.
NB: Nogmaals gemeld: Het router-netwerk mag niet het 192.168.0.x ip-netwerk gebruiken voor deze test.

Tijs.

IK heb het met bedraad aangesloten laptop ook geprobeerd, maar het werkt nog steeds nog steeds niet. Hoe kijk ik of het ip netwerk 192.168.0.x is?

2 manieren:
a. Via ncpa.cpl , dubbelklikken op de netwerkverbinding waar je in geïnteresseerd bent en dan klikken op Details.
b. Via cmd.exe , en daar ingeven: ipconfig

Tijs.

Welke instructie heb je gevolgd? En doe een paar schermafdrukken van wat je ingesteld hebt, want ICS (Internet Connection Sharing) werkt doorgaans (redelijk) goed...

Tijs.

Dit is wat ik heb gedaan.

netsh wlan set hostednetwork mode=allow ssid=Test key=TestTest
netsh wlan start hostednetwork

Uiteraard (?) kies je de meest "ICT-achtige" oplossing.
Probeer eens de gewone "Windows-manier" voor het opzetten van een ad-hoc netwerkje zoals in mijn eerst-gegeven link in posting #4.

Tijs.

Ik heb Windows 8, en ik heb nog nergens de "Windows-manier" zoals in Windows 7 kunnen vinden. Volgens mij is deze er niet.

Het is opgelost! Ik heb op de iPad handmatig de verbinding ingesteld en toen werkte alles super! Plex werkt ook perfect op deze manier. Heel erg bedankt voor alle hulp!

Heel mooi. :)

Bedankt voor de laatste terugmelding/toelichting en graag gedaan.
Overigens zou je in het zoekvak van "de tegeltjes-indeling" kunnen zoeken op adhoc of evt. ad-hoc en dan zou ik verwachten dat er iets verschijnt, maar zeker ben ik daar niet van.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb dit topic ondertussen stilletjes gevolgd omdat dnties (Tijs) je over dit onderwerp meer kan vertellen dan dat ik kan! :)

Ik ben blij voor je dat het goed werkt. Vergeet alleen niet een oplader mee te nemen die je kunt gebruiken in de auto om je laptop op te laden; Plex zal waarschijnlijk proberen de videobestanden te transcoderen waardoor je processor flink aan de slag moet, gevolg: laptop snel leeg!

Ik wens je in ieder geval een fijne vakantie toe!

Jasper

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan