Hoe kan ik Fortinet uitzetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gamefreak23

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Goedemorgen.
Ik heb op school last van Fortinet.
Als ik uTorrent of andere P2P dingen wil downloaden (ook de meeste Softonic download paginas worden geblokkeerd) , dan komt Fortinet (of FortiGuard) in mijn weg.
Hoe kan ik dit uitzetten?
Er worden zelfs websites zoals Skype.com geblokkeerd...

Kan iemand mij helpen?

En je denkt dat Fortinet er 'zomaar' is opgezet door je systeembeheerder, dus zonder (goede) reden? Nee, dat heeft een (goede) reden, namelijk dat je op school met school-zaken bezig moet zijn en niet met Skype, uTorrent etc. Op de beschikbaar gestelde computerapparatuur zal staan wat je voor school nodig hebt en niet meer dan dat.

Ik kan me niet voorstellen dat je hier op Helpmij hulp krijgt bij je 'probleem'. Overigens kan ik me ook niet voorstellen dat het probleem door jou (of door ons op Helpmij) te 'verhelpen' zou zijn omdat het een hardware firewall is waar alleen de systeembeheerder de instellingen van kan wijzigen. En omdat de firewall tussen het schoolnetwerk en Internet in staat kan alles gefilterd/geblokkeerd worden wat de systeembeheerder heeft aangegeven, zonder dat jij daar invloed op kan uitoefenen.

Tijs.

Ok, euhh, helemaal eens met Tijs.

Microsoft bellen misschien?... Per Skype...???...
;)

Bedankt voor die hele muur met tekst Thijs.

Ook sites zoals Google Translate (en andere vertalings sites) worden geblokkeerd , en die hebben we nodig voor bijvoorbeeld Duits en Frans.

Ik snap ook wel dat die sites geblokkeerd worden. (utorrent en andere)
Maar zo'n muur met tekst typen om alleen mijn ongelijk en hoe nutteloos deze "thread" is , vind ik ook niet nodig.

Als er websites zijn die worden geblokkeerd terwijl je ze wél nodig hebt, dat dan voorleggen aan de systeembeheerder (desnoods via je leraren of dekaan), zodat de systeembeheerder kan bekijken óf en zo ja, hoe, die websites opengezet kunnen worden.

Tijs.

Bedankt voor die hele muur met tekst Thijs.

Ook sites zoals Google Translate (en andere vertalings sites) worden geblokkeerd , en die hebben we nodig voor bijvoorbeeld Duits en Frans.
Maar zo'n muur met tekst typen om alleen mijn ongelijk en hoe nutteloos deze "thread" is , vind ik ook niet nodig.

Ik ben het met de stelling van Dnties eens, ben persoonlijk ook van mening dat dit soort vragen niet thuis horen op Helpmij.nl.
Systeembeheer van je school heeft niet voor niets die blokkades ingesteld.
Je zal toch bij hen je beweegredenen moeten aankaarten waarom deze gedeblokkeerd zouden moeten worden.

@jackall
Ik ben het ook eens met thijs , ik kwam daar ook later achter.
Iedereen kan fouten maken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan